tisdag 4 oktober 2016

En tisdagsutmaning om drömmar och längtan

Det var längesedan jag var med i Kulturkollos tisdagsutmaning men nu så, frågan lyder;
Ditt bästa verklighetsflyktstips? (bok, film, tv-serie…)

Det beror lite på trötthetsfaktor, men för det mesta är det en bok men kan vara någon av tv-serierna jag följer, typ Chicago med eller Chicago fire eller Grimm

Vad längtar du allra mest efter just nu?

Min dotter som jag inte träffat på flera månader, hon har så mycket att göra just nu. Dels är hon klasslärare och sedan vidareutbildar hon sig. Därför ägnar hon helgerna åt att plugga och planera, men snart kommer de ner och hälsar på, det längtar jag verkligen efter.

6 kommentarer :

  1. Förstår så väl att du längtar efter din dotter, hoppas du får träffa henne snart! Mina barn är i övre tonåren nu, men jag är absolut inte redo för att de ska flytta iväg från mig...

    SvaraRadera
  2. Mina barn är tonåringar. Kommer säkert att kännas jättekonstigt när de flyttar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två kvar hemma men äldsta dottern bor 1 1/2 timme härifrån.

      Radera
  3. Där blev man påmind om de snart utflygande barnen. Tur det finns böcker att läsa. Å andra sidan tycker jag det är bäst att läsa när de är i närheten, och inte direkt stör mitt läsande. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tycka om att ha lite ljud omkring mig också men nu är det tyst för det mesta.

      Radera