tisdag 18 oktober 2016

Mats Edblad - Det är jag som är Lennart

Lennart Evert Bengtsson är en man i sina bästa år, tycker han själv i alla fall. En dag råkar han ut för en olyckshändelse som ger upphov till egendomliga drömmar.
Många har drömmar men Lennart är mannen som förverkligar dem!
Han tar chansen och genomför en av sina märkliga idéer en idé som tar honom till världens alla hörn
Hämtat från Calidris Förlag

Jag fick mejl från författaren med en förfrågan om att läsa och tycka till om boken. Eftersom den var på bara 180 sidor och verkade ganska rolig, så tackade jag JA. 

Den börjar med Lennarts olycka och hans tid på sjukhuset och vilken väntan han genomled. På sjukhuset drömde han också en hel del, några drömmar försöker han sedan genomföra i handling. Lennart jobbar med IKT och när han beskriver deras möte och andra saker på jobbet tycker jag mest det är tråkigt. Jobbar man inte med sådant tycker man inte det är kul. Som läsare vill man gärna känna igen sig lite eller på annat sätt relatera handlingen, som t.ex väntan på sjukhus. Då blir det lite roligt. Sedan handlar resten av boken om hans märkliga idé som han genomför och det är lite småkul. Sammanfattning: Boken är underhållande och bitvis rolig och för att vara en debut så tycker jag ändå den har ett bra driv. BETYG 4-
Häftad (danskt band)
Språk: Svenska
Antal sidor: 180
Utg.datum: 2016-06-15
Förlag: Calidris Förlag
Dimensioner: 210 x 137 x 17 mm
Vikt: 237 g
SAB: Hc
ISBN: 9789163798412
Tack för rec.exet
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar