tisdag 18 oktober 2016

Veckoutmaning: Nördar och noobs

Veckans utmaning är tämligen enkel i sitt utförande, men kanske svår för den som vågar ta den. Det handlar om att komma ut, att erkänna, att vidkännas och stå för sitt nörderi. Vad brinner du för? Vad är du storsamlare av? Vad är din fandom? Vad kan du allt om? Och för all del: när är du noob (d.v.s. nybörjare och dålig, men samtidigt kan du inte låta bli)?

Det var sannerligen ingen lät utmaning men vi tar väl fråga för fråga.

Vad brinner du för? Läsning och matlagning

Vad är du storsamlare av? Recept samlar jag på och har gjort i många år. Jag var till och med i Upp till tretton, ja håll i er nu, och där talar jag, 12 år gammal om att jag samlar på recept. Snacka om nördigt...Så fick jag en fråga som löd: Vad är panera? Den klarade jag givetvis galant och vann tre skivor. Vilka de var är ännu nördigare?

Vad är din fandom? Jag vet knappt vad ordet betyder men när jag slår på betydelse så har jag nog ingen.,

Vad kan du allt om? Jag är duktig på datorer och Ipad men kan givetvis inte allt men mycket mer än en del andra som vill påskina att de kan. Så är jag bra på att laga mat.

4 kommentarer :

  1. Jag samlade på recept en gång i tiden, men nu när vi flyttade åkte alla ut utom de som var insatta i en pärm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bud på att alla åker ut här med.

      Radera
  2. Recept och kokböcker är kul!

    SvaraRadera