tisdag 11 oktober 2016

Tematrio - Alternativa Nobelpris

Igår var de tematrio men då var jag fullt upptagen av en bok så jag svarar idag istället. 
Så här skriver Lyran;

På torsdag får vi veta vem som tilldelas Nobelpriset 2016. Men vi kan väl passa på att dela ut lite egna priser, eller hur? Vilken levande barnboksförfattare vill ni ge ett "Nobelpris"? Vilken svensk levande författare vill ni ge ett "Nobelpris"? Och vilken levande nordisk författare vill ni ge ett "Nobelpris"?

Barnboksförfattare är en jag träffade på bokmässan som skrivit massor med barnböcker och barnen kan verkligen känna igen sig i hennes böcker.
Helena Bross som skrivit 20 böcker om klass 1b bland annat.
Svensk författare oj, det finns så många bra
Anna Laestadius Larsson för hennes fantastiska serie om pottungen Johanna.
Nordisk författare blir givetvis en deckarförfattare nämligen Jussi Adler-Olsen
Böckerna om Avdelning Q är så bra, därför har jag sparat denna lite.
Så vill jag ge ett pris till ett uthållighetspris och det vill jag ge till 
Camilla Läckberg som fått stå ut med så mycket skit, dels för hennes böcker har varit dåliga att hennes sambo är för ung, och att hon låter sitt barn träffa för många personer.
Jag tycker hennes deckare är helt okej, denna var till och med superbra.

11 kommentarer :

  1. Tyvärr är Läckberg inte riktigt "min kopp te" sen gammalt, men jag kanske borde försöka igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker hon skriver riktigt underhållande.

      Radera
  2. Jag har aldrig läst en enda Läckberg-bok, men det vågar man väl knappt säga högt... Gillar att du instiftar ett uthållighetspris! Hehe. Hoppas Camilla blir glad över motiveringen!

    SvaraRadera
  3. Faktiskt läst ett par böcker av Läckberg (Isprinsessan och Änglamakerskan), men det räcker nog så, trots nu korad uthållighetspristagare och allt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men Änglamakerskan var riktigt bra också, men kanske gillar man dem mer för man varit i Fjällbacka.

      Radera
  4. Jag har en bok av Anna Laestadius Larsson hemlånad från biblioteket. Borde ta och läsa den.
    Jaghar läst flera av Camilla Läckbergs böcker men de är inget för mig.

    SvaraRadera
  5. Lärde mig en hel del om 1700-talet av Larssons trilogi :)

    SvaraRadera
  6. Jag har läst alla böckerna i Fjällbackaserien. Tycker mer om en del, lite mindre om andra. Men jag håller med dig om att det allt pågår en del vuxenmobbning mot henne. Som när Sara Danius klankade ner på henne trots att hon inte läst en enda av Läckbergs böcker. Det är ojuste!

    SvaraRadera