fredag 15 januari 2016

Bokbloggsjerka 15 – 18 januari

Fredag och efter en förmiddag på sjukhuset, 3 läkarbesök inbokat, var jag ganska trött. Så jag tog min ljudbok och gick och la mig för att vila och somnade.  Det är det förbaskat kallt i lägenheten 17 grader bara. Jag tror jag dör...Ja nu var det Annikas bokbloggsjerka och denna veckas fråga är:

Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?

KORT SVAR; 
                           Ja

LÅNGT SVAR: 
                           Mitt mål är att läsa 100 böcker i år.
                           Spänningsutmaning 2016 läsa en spänningsbok till den utmaningen, inte så svårt för 
                           mig som älskar deckare och thriller.
                          Temaläsning innebär att jag denna månad ska läsa en biograf. Tildes är tänkt denna 
                          månad.
                          Projekt Hylltömning 2016 där ska man plocka ur olästa böcker, denna månaden blev
                          det Fem små grisar av Agatha Christie
                          En världsomsegling på 366 dagar att läsa från andra länder än Sverige, England och 
                          USA. Så denna månaden läste jag en bok från Tyskland.
                          Nyårslöftestaggen här lovade man att läsa visa böcker och en bok jag länge tänkt läsa
                          är Moment 22.
                          Läsa klart serier som är påbörjade. Jussi Adler-Olsens sista står på tur.
                          Nöjesläsning i mån av tid.
Med hänsyn till dessa utmaningar görs en Läsplan varje månad och har även tänkt börja med en veckoplanering. Jag gillar planera men sedan finns det saker som gör att jag inte alltid kan hålla planeringen.
En bok som väntar på mig är;
Ha en skön fredag.

25 kommentarer :

  1. Så detaljerat som veckoplan har jag inte, hinner inte läsa mer än max två böcker på en vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slalomläser så det kan blir fyra olika på en vecka.

      Radera
  2. Välplanerat! Det där utrymmet för "nöjesläsning" var bra att det fick vara med på sluttampen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja försöker att inte ta så många rec.ex.

      Radera
  3. Jag har en veckoplanering och det är nog den längsta tid jag klarar av att planera för.

    SvaraRadera
  4. jag vill inte bli besviken, är därför försiktig med mina mål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir aldrig besviken om jag inte lyckas då finns det en orsak.

      Radera
  5. Om man trivs med planering är det säkert ett bra sätt att få struktur på sin läsning :)

    SvaraRadera
  6. det var ambitiöst! gillar också planering, men är försiktig när det gäller läsning

    SvaraRadera
  7. Det är jättekul med listor mm mrn med tanke på det berömda Livet så har jag mer årsplanering än veckoplanering :)

    SvaraRadera
  8. Planering är inte riktigt min grej. :)

    SvaraRadera
  9. Man borde kanske inte planera för mycket, men jag gillar att utmana mig själv så det blir allt lite planering och läsutmaningar :)

    SvaraRadera
  10. Wow ... imponerande plan. Ibland önskar jag att jag kunde vara lite mer strukturerad. Men när det gäller mitt skrivande är jag faktiskt det, konstigt nog.

    SvaraRadera
  11. 100 böcker - håller tummarna för att du når ditt mål!

    SvaraRadera
  12. 100 böcker - håller tummarna för att du når ditt mål!

    SvaraRadera
  13. Jag är imponerad av er som har en läsplan :) för mig skulle det inte alls funka, har försökt men det slutar med att jag läser det jag inte planerat :)

    SvaraRadera
  14. Jag borde verkligen också tömma mina hyllor på olästa böcker, alltså läsa dem, men det är så mycket man måste!

    SvaraRadera
  15. I år har jag verkligen tänkt lustläsa så får vi se vad som blir läst! :) Jag provar göra läsplaner ibland men de böckerna bli så svår lästa :P

    SvaraRadera
  16. Jag planerar inte alls så mycket..

    SvaraRadera