söndag 4 augusti 2024

Anna Keiler - Hemligheter i Storforsen

Kärleken spirar i Storforsen! 

Efter sexton år i Stockholm har Vendela kommit tillbaka till sin barndomsby, och till ungdomskärleken Noel. Om några veckor ska de gifta sig och livet är snudd på rosenskimrande – om det bara inte vore för det där orosmolnet som svävar över Vendelas huvud.

I Storforsen finns också systern Clara som nyligen genomgått en separation. Hennes obehagliga exmake Hampus släpper inte taget utan trakasserar Clara som inte vill avslöja för dottern Stella hur illa hennes pappa beter sig. Ljusglimten i Claras liv är nya kärleken Filip som stöttar henne i allt. Men vad är det för hemligheter Filip bär på? Är han verkligen den han utger sig för att vara?

"Hemligheter i Storforsen" är en roman om två systrars mod, om kärlek och om att våga hoppas på en ljusnande framtid. Hämtat från Storytel

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag läste del 1 i serien och blev helt fast i den så jag var tvungen att läsa del 2. Det är en feelgood med svärta.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Bra omslag och uppläst av 
Callin Öhrvall Delmar 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Språket är vardagligt och bra uppläst av Callin, hon passar för feelgood.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej. absolut inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte första boken var helt enormt bra men denna är ännu bättre.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Man får följa systrarna Clara och Vendela och i denna boken växte mina sympatier för Clara lite mer. 

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar av miljö men främst personerna.

Vad var annorlunda med denna boken?


De vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja det vill jag verkligen, tycker Anna skriver väldigt bra.

Sammanfattning.


Jag tyckte första boken i serien var bra men denna är nästan ännu bättre. Boken engagerar en för man blir både lite arg och på vissa ställen kommer en tår eller två. Så känslor far upp och ner. Ni får verkligen inte missa denna fina feelgood, underhållande, mysig och det bästa av allt, dt kommer en del 3.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (242.0 MB)
Språk Svenska
Inläsare Callin Öhrvall Delmar
Utgivningsdatum 2024-04-16
Förlag Lind & Co Förlag
ISBN 9789189807280
Min bok är en ljudbok från Storytel 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar