söndag 4 augusti 2024

En smakebit på søndag

När man gick på semester tyckte man att 4 veckor lät som en väldigt lång tid, men jösses vad fort det gått.
Semestern har varit helt underbar trots dåligt väder, men att få njuta av barn och barnbarn är ändå det bästa.
En och annan björn har jag mött också och en del böcker lästa, värre med bloggandet dock.
Jag lyssnar nu på;
En feelgood bok om en tjej som efter separationen från sin pojkvän köper ett gammal ruckel på landet.
Hon känner ingen dit hon flyttat och huset är i ett bedrövligt skick. 
Smakebiten är från mitten av boken när hon är hemma hos sina föräldrar.

De första minuterna av lunchen blir tyst och sammanbiten.
”Jag vet inte ens varför du envisas med att göra köttbullar, mamma. Jonas kommer ändå inte, och dessutom är han en vuxen person på trettioåtta år och kan äta samma mat som vi andra.”

Jag kände igen mig lite i smakebiten för man gör så mycket för att allt ska bli bra när barnen är på besök. Men mina köttbullar gillades av alla.

13 kommentarer :

  1. spännande med björngrotta! Att göra paradis av ruckel är ju riktigt hett!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig lekgrotta! Jag har kommit fram till nästa generation och njuter av två treåringar, mina barnbarnsbarn. Igår kväll blev jag omplåstrad då Noelle lekte doktor. Tack för smakbit, har lite svårt för genren.

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att behöva göra specialmat för vissa. Beror det på sjukdom/överkänslighet är det inget att tala om, men om det handlar om att någon är kräsen är det en annan sak. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi vegetarisk mat, laktosfri mat och selektiv kost.

      Radera
  4. Tack för smakbiten! Det låter som du haft en fin semester.

    SvaraRadera
  5. Men köttbullar som är så gott 🙂

    SvaraRadera
  6. Låter som feelgood, det behövs ibland.

    SvaraRadera
  7. Tänk att det är en sådan "dröm" att renovera upp ett ruckel. Det låter så mysigt men är förmodligen skitjobbigt!

    SvaraRadera