tisdag 1 februari 2022

Tisdagstrion. Vecka 5: Afrika

Afrika tycker Ugglan & Boken att vi ska ha böcker om, Det har jag ju, här skulle jag kunnat ta en och samma författare men då gör jag det lätt för mig själv.
Christian Unges Afrikatriologi med väldigt spännande böcker 
På Storytel kan du lyssna på serien.
Vem höll till mycket i Afrika om inte....
Tintin så klart med den söta hunden Milou.
Karin Alfredssons bok 80 grader från varmvattnet kunde man inte tro man skulle bli så tagen av. Men så himla bra, tyvärr har jag inte läst mer böcker i serien men jag vill.

22 kommentarer :

  1. Jag är inte helt säker på om jag har läst Tintin i Kongo, men de andra har jag läst. Till och med andra delen i Afrikatrilogin och resten av Karin Alfredssons serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också läsa resten av Karins serie

      Radera
  2. Karin Alfredssons bok har jag läst. Riktigt bra! Tintin läste jag när jajg var barn. Tack för tips om den första.

    SvaraRadera
  3. tre nya titlar, lite nyfiken på varmvatten

    SvaraRadera
  4. Tintin i Kongo anses inte rumsren idag på grund av hur afrikanerna framställs. Annars gillar jag Tintin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen förskräckligt ritade likadant i Kalle Anka tidningar.

      Radera
  5. Jag har läst andra Tintin, men inte den där.

    SvaraRadera
  6. Unges serie kände jag faktiskt inte till. Tintin i Kongo måste jag ha läst i min barndom, men jag minns den inte specifikt. Den sista har jag nog aldrig sett förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde alla kände till serien om Ellen Elg

      Radera
  7. Inte ens Tintin i Kongo har jag läst. Undrar just hur den är..

    SvaraRadera
  8. Kul att du kom ihåg Ellen Elg/Karin A! Hon har hunnit skriva mycket senare, det där var debuten.

    SvaraRadera
  9. Tintin i Kongo har jag läst. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  10. Kul att du har med Tintin och Milou!

    SvaraRadera
  11. Jag har läst den första i Unges serie, borde ta tag i att läsa de övriga också.

    SvaraRadera
  12. Det kan hända att jag har läst Tintin i Kongo, men det var i så fall fruktansvärt länge sedan.

    SvaraRadera
  13. Karin Alfredssons bok blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera