onsdag 16 februari 2022

Jessika Devert och Annika Devert - Julen vara än till påska

På Sardinön på Västkusten går det mot påsk och Emelie har flera olika beslut att ta ställning till. Ska hon ta jobbet på hembygdsgården? Om hennes nya kärlek Andreas skaffar barn med gayparet Sussie och Stina och han flyttar in hos henne - då får hon en bebis i huset. Vill hon det? Och ekonomin är ett ständigt problem, men vasen som faster Astrid lämnat efter sig verkar vara värd pengar och det kan kanske hjälpa upp situationen. Men när vasen förvinner blir Emelie förtvivlad och vet inte vad hon ska tro. Är det grannen Birgitta som stulit den? Eller nykomlingen Kjell?

För att skjuta alla svåra tankar på framtiden väljer hon att planera Påskagille för öborna med talangjakt och påskbuffé. På påskafton går de till fyren på kullen, där en oväntad överraskning väntar henne ...

'Julen varar än till påska' är den härliga uppföljaren till Devert-systrarnas omtyckta julroman 'Nu är det jul igen'. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

För ett tag sedan läste jag del 1 i serien som heter Nu är det jul igen och jag tyckte den var riktigt bra.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslagen är riktigt snygga med en kvinna främst i bilden.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Uppläsare var Katarina Cohen och hon gör det riktigt bra.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var mycket underhållande och riktigt bra.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, absolut inte.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Man har följt Emelie och hennes tankar så klart hon blir en favorit. Andreas verkar snäll men är han för snäll.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker de var riktigt bra får bilder i huvudet, kan se precis hur julhuset ser ut.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, absolut.

Sammanfattning.


Jag tycker verkligen om boken, bra skriven och man blir både arg och småler lite under tiden man lyssnar. Däremot vore det bra men en kort resumé vad som hände i förra boken för jag kommer ej ihåg varför Andreas lovade sin sperma till gayparet. Men efter jag läst denna tänker jag lyssna på bok 3 direkt. Och jag måste veta hur det går med överraskningen.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4

Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (194.0 MB)
Språk Svenska
Serie Sardinön
Inläsare Katharina Cohen
Utgivningsdatum 2021-03-24
Förlag Saga Egmont
ISBN 9788726831566
Min bok lyssnade jag på genom Storytel 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar