onsdag 9 februari 2022

Susanne Fellbrink - Än brinner lågan

Artisten och mångsysslaren Cilla Fallander startar en festvåning i Sundsvall, vilket inte går helt smärtfritt. Förutom problem med illasinnade kockar och okända inkräktare hör hon konstiga ljud inifrån fläktrummet. Men bara på nätterna och bara när hon är ensam kvar. En natt när hon är på väg därifrån gör hon en fruktansvärd upptäckt i en sopcontainer och kastar sig handlöst ut i den kalla vinternatten.

I en annan del av stan hotas den unga Alva av sin manipulerande pojkvän, samtidigt som tvåbarnsmamman Julia har fastnat i ett spelberoende och änkan Milly kämpar för att rädda sin vuxne son ur hans drogmissbruk. De tre kvinnorna möts i Cillas festvåning och en oväntad vänskap uppstår. Deras öden vävs samman och de hamnar i en droghärva där längtan efter pengar ställer allt på sin spets.
Någon kommer att dö. Hämtat från Bokus

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst de tidigare böcker i serien och gillade dem jättemycket.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Den var fin och matchade de tidigare böckerna.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Uppläsare är Gunilla Leining och hon är superbra som vanligt.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag gillade den jättemycket blev inte alls besviken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hopande inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag tycker Cilla verkar vara en härlig person och hon verkar ha harmoni i sitt äktenskap med. Så trött på deckare där det sups och de är ofta skilda och har dålig kontakt med barnen.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Jag tycker det är bra beskrivningar både personer och miljö.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Jag kan inte komma på något.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det vill jag och jag hoppas verkligen inte hon slutar med denna serie än.

Sammanfattning.


Man får följa Cilla och hennes medarbetare och de har både de ena problemet och det andra. Dessutom hör Cilla konstiga ljud och hennes kockar är den ene värre än den andra.
Den är så himla bra skriven och med ett sådant driv att du kan absolut inte sluta läsa. Man bara sögs in i boken och det är så spännande att man nästan blir förbaskad när den är slut.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (273.2 MB)
Språk Svenska
Serie Cilla Fallander (del 4)
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2022-01-19
Förlag Bokfabriken
ISBN 9789178359837
Min bok lyssnade jag på genom Storytel 👨🏼‍🍳👨🏼‍🍳👨🏼‍🍳

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar