torsdag 14 juli 2022

Anna Hansson - Dilly Dyngbagge och jakten på det perfekta bajset

Bajs är det bästa Dilly Dyngbagge vet. Men är bajset hon brukar äta verkligen det bästa bajset, eller finns det kanske godare bajs någon annanstans?

Följ med Dilly Dyngbagge i hennes jakt på det perfekta bajset och lär dig mer om hur en dyngbagges liv kan se ut! Hämtat från Idus förlag

 Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett nyhetsmejl från Idus förlag. Det är en barnbok.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Fint omslag och innerflikarna med Dyngbaggen. 

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar och fina illustrationer gjorda av Maja-Stina Andersson

Vad var annorlunda med denna boken?


Ingen aning

Vad kunde gjort boken bättre?


Det kan jag inte svara på heller.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, det kan jag tänka mig.

Sammanfattning.


Man kan inget annat än gilla Dilly Dyngbagge trots han äter bajs, jag kanske inte skulle vilja pussa honom.
Det är en barnbok och en rolig sådan som handlar om bajs, men den har faktiskt ett sjukt bra budskap med; Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.


Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 28
Utgivningsdatum 2022-06-16
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Maja-Stina Andersson
Dimensioner 218 x 175 x 7 mm
Vikt 186 g
SAB Hcf 
ISBN 9789176345528
Min bok är ett recensionsexemplar från Idus förlag 💙💜💙

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar