måndag 11 juli 2022

Tessa Dare - Emmas affär

Kvinnorna på Bloom Square – en ny historisk serie för romanceälskaren! Ända sedan hertigen av Ashbury återvände hem från kriget har han insett att han behöver en arvinge. Och eftersom hans tidigare förlovning brutits behöver han alltså hitta en lämplig fru. När sömmerskan Emma Gladstone dyker upp iklädd den brudklänning som hans tidigare fästmö varken hämtat eller betalat för bestämmer han sig för att det ska bli hon. Men med villkoret att de inte, under några omständigheter, får bli kära. Hämtat från Lovereads

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick denna när jag var på en bokträff i Jönköping och det är en romance bok.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Men hur snyggt är inte detta omslag och danskt band är inte så dumt heller. Tur att det inte var det engelska omslaget, det kändes inte som en bok för mig.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst med bra driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag har varit skeptisk till romance böcker men denna föll mig i smaken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade över för långa sexscener.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag tycker Emma verkar vara både charmig och smart, men hjärtat på rätt stället.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Beskrivningarna var väldigt bra och karaktärerna var bra beskrivna och tidstypiska.

Vad var annorlunda med denna boken?


Ingen aning

Vad kunde gjort boken bättre?


Det vet jag inte.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, jag har köpt del två i serien, det säger väl lite om vad man tyckte om boken.

Sammanfattning.


Jag gillade boken från början till slut, den kändes genomtänkt och hade ett bra driv. Man fastnade för både Emma och Ash och deras smågnabbande var gulligt. Men man kan nog säga att det var tur att Lovereads bytte omslag för det engelska omslaget, ja, då hade jag nog ej läst boken. Det finns en del sexscener i boken, men dem kan man skumma igenom. Jag tycker boken var väldigt underhållande och kvinnorna kändes inte helt borttappade som de brukar göra. Underhållande läsning i ett fint omslag.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Häftad (Danskt band)
Språk Svenska
Serie Kvinnorna på Bloom Square (del 1)
Antal sidor 381
Utgivningsdatum 2022-03-01
Förlag Lovereads
Översättare Per Hagman
Originaltitel The Duchess Deal
Medarbetare Graves, Emma (form)
Dimensioner 185 x 138 x 25 mm
Vikt 319 g
SAB Hce
ISBN 9789188803405
Min bok fick jag som en goodiebag på en Bokträff💚💛💚

1 kommentar :