tisdag 30 augusti 2022

Tisdagstrion. Vecka 35: Böcker av författare från tre intill varandra liggande länder (måste alltså inte utgå från Sverige)

Tisdagstrion hos Ugglan & Boken, denna vecka handlar det om grannländer.
Det är lite vatten emellan men det hoppas jag är okej.
Elly är född i London och innan jul kommer hennes 14 bok i serien.
Doggerland finns inte på riktigt utan är påhittad av Maria, fast egentligen har det funnits en Doggerland, men det tar vi en historialektion.
Danmark finns i alla fall och där håller Avdelning Q hus. Denna serie lyssnar jag på för Stefan Sauk läser upp den så bra.

19 kommentarer :

  1. Jussi Adler-Olsens och Elly Griffiths serier har jag läst, dock inte de senaste böckerna. Doggerland har jag fortfarande inte börjat på, men jag har i alla fall köpt första boken nu...

    SvaraRadera
  2. Jag undrade vad Doggerland var när jag såg kartan. Bra med ditt förtydligande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog bäst så ingen trodde de missat ett helt land.

      Radera
  3. Kul att du har ett fantasilön i din trio. Elly Griffiths har jag läst ett par böcker av och jag läser gärna mer av henne. Adler Olsen har jag bara läst en av och inte den du har i trion. Men jag läser gärna något mer av honom också.

    SvaraRadera
  4. Nattfalkarna har jag läst som The Night Hawks. Riktigt bra! Är nyfiken på Maria Adolfsson och har läst en bok av Adler- Olsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser Felsteg nu och den verkar väldigt bra.

      Radera
  5. Spännande trio tack för tips

    SvaraRadera
  6. Stefan Sauk gör en stor del av Avdelning Q-böckerna, jag har också lyssnat på dem.

    SvaraRadera
  7. Griffiths är en favorit! Maria Adolfsson har jag faktiskt läst också

    SvaraRadera
  8. Griffiths och jag kommer inte riktigt överens. Kanske borde testa Doggerland.

    SvaraRadera
  9. Natriumklorid känner jag till men de andra är nya för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  10. Doggerland blir jag nyfiken på, och Elly Griffiths gillar jag verkligen!

    SvaraRadera