onsdag 3 januari 2024

Lina Fischer - Liten Hund

Liten Hund är inte så stor. Men väldigt nyfiken! Här får våra yngsta läsare enkla tips för de som vill ha eller redan har en Liten Hund. Hämtat från Idus förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag såg den i ett mejl från Idus förlag och djur tilltalar mig.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Hur gullig är inte bilden på framsidan man bara smälter och det är författaren som gjort bilderna.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, absolut inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var urgullig och vill gärna läsa den för mina barnbarn.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Jag hoppade inte över något.


Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, men absolut.

Sammanfattning.


En liten supergullig bok om en liten hund om vad som händer under en dag. Bilderna är verkliga så fina och Liten hund är så gullig. Det är nästan så jag blir sugen på hund fast jag är kattmänniska.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 0-3 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2023-07-10
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Lina Fischer
Dimensioner 175 x 175 x 7 mm
Vikt 148 g
SAB Hcf(yb)
ISBN 9789180920032
Min bok är ett recensionsexemplar från Idus förlag 💚💛💚

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar