tisdag 30 januari 2024

Natali Arvidsson - Fiskmuseet

Faktaboken som tar dig in på museet för fiskar och andra roliga vattenlevande djur. Träffa Sillkungen, Rödläppade fladdermusfisken, Havskatten och många fler och lär dig om deras fantastiska liv och egenskaper!
Boken är full av färgglada illustrationer som väcker nyfikenhet för de liv som finns under vattenytan. Fritt inträde för alla barn, och vuxna i barns sällskap. Häng med in och kika!. Hämtat från Idus förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Barnbok för åldern 3- 6 år och det är en faktabok om fiskar.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?

Underbara bilder gjorda av författaren själv.

Vad gillade du med boken?

Ja, men vilken bra faktabok med en del fiskar jag aldrig hört talas om tidigare. Den föll mig verkligen i smaken. Jag vill ha mer.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 

Jag hoppade inte över något.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?

Ja, det skulle jag verkligen vilja och jag hoppas verkligen författaren skriver liknade böcker.

Sammanfattning.

I denna boken får man komma in i ett fiskmuseum, men det är ingen vanlig gädda eller abborre som finns här. Du får bekanta dig med Sillkung, Klumpfisk och Slamkrypare för att ta några exempel. Författaren har ritat alla fiskarna själv och det finns även en faktaruta. Jag ska erkänna att jag trodde författaren hittat på en del fiskar, jag har då aldrig hört talas om en Rödläppad fladdermusfisk? Boken är helt fantastiskt bra och fiskarna ser riktigt roliga ut, så har ni en vetgirig lite kille eller tjej bör ni läsa denna bok.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 3-6 år
Antal sidor 44
Utgivningsdatum 2023-12-07
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Natali Arvidsson
Dimensioner 228 x 177 x 7 mm
Vikt 227 g
SAB Hcf(yb)
ISBN 9789180921275
Min bok var ett recensionsexemplar från Idus förlag 🐟🐡🐟

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar