fredag 19 februari 2016

Bokbloggsjerka 19-22 februari

Fredag och efter varit ledig i två dagar ska jag jobba långdag idag, hur tänkte jag? 
Jag har i alla fall haft en skön ledighet och födelsedag och kunde dessutom fixa till en liten utlottning.


Carola har skickat in följande fråga via mejl: hur interagerar du med dina läsare, lockar till dig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta läsa bloggen. Hon vill även veta vad det är som driver dig till att blogga och hur mycket du tänker på dina läsare när du bloggar.
Jo,jag brukar lägga in en fin bild på mig själv, nej, skämt åsido. 

Jag började blogga för att hålla koll på vilka böcker jag läste, efter ett tag började jag läsa andra bloggar. Så småningom deltog jag i Bokbloggsjerka, Teamtrio och En smakebit på sondag för att jag tyckte det var kul. På det visat fick man kontakt med många trevliga bokbloggare och besöker även deras bloggar.
Så jag kan nog inte påstå att jag tänker så mycket på att locka till mig nya läsare mer att jag vill ha kontakt med likasinnade. Någon som kan förstå t.ex varför man köper massa böcker på bokrea, fast man har olästa i bokhyllan.

Det som driver mig är att jag tycker det är kul, förbaskat kul helt enkelt och fredagen med Bokbloggsjerka är en riktig guldstund.
Nu ska jag hoppa i duschen, jobba några timmar och ikväll blir det att läsa eller brädspel. 
Ha det gott, njut av helgen och läs något bra.

36 kommentarer :

  1. Att det är så himla kul är vad som driver mig också :) Det är ju skönt med en värld där folk förstår det här med bokinköp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vågar knappt säga hur mycket reaböcker jag beställt till någon av mina vänner.

      Radera
  2. Det är ju liksom det som är hela grejen, det är kul :)

    SvaraRadera
  3. kul att bokblogga, kul att läsa om andras läsande!

    SvaraRadera
  4. Bokinköp och bokrean kräver verkligen förståelse av likasinnade. Det finns så många som tittar konstigt på en och undrar "har inte du redan tusen böcker i bokhyllan?"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, undrar hur många böcker man har egentligen.

      Radera
  5. Det blir så ensamt att "läsa själv" och sedan inte prata om boken med någon, det är väl min främsta anledning.

    SvaraRadera
  6. Det som gör att jag återkommer till din blogg är att jag tycker den är så mysig. Du är väldigt personlig och delar med dig av mycket och du verkar vara en härlig människa!

    SvaraRadera
  7. Att det är så kul är verkligen nånting som driver en att blogga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut annars kunde man sticka tröjor istället.

      Radera
  8. Kontakten med likasinnade är en väldigt fin del av bloggandet :) Tycker din blogg är trevlig. Du skriver oftast lite kortare texter med mycket humor, blandat med en hel del bilder. Det blir lättsamt och roligt att läsa då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna det var snällt sagt. Jag tycker det är förbaskat roligt och hoppas det märks.

      Radera
  9. Det var ju verkligen kul det här med att bokblogga! Och ännu mer när man upptäckte fler, man har så roligt tillsammans med sitt boknörderi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upptäcker nya bloggar hela tiden, så vansinnigt kul.

      Radera
  10. Grundläggande är precis som du säger, kontakten med likasinnade och alla tips man får.

    SvaraRadera
  11. Vi är många som låter "kulfaktorn" avgöra och jag tycker det är sunt! TRevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska göra saker för att det är kul annars kan det kvitta.

      Radera
  12. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Det är mycket som är kul och det är ett bra forum för likasinnade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack skönt du är jag inte helt ute och svamlar.

      Radera
  13. Det är ju verkligen kul :) Annars skulle man aldrig orka hålla igång det.

    SvaraRadera
  14. Ja visst är det otroligt kul att blogga om böcker mm.

    SvaraRadera
  15. Vilken bra och komprimerad sammanfattning: "förbaskat kul helt enkelt" - u ruling! :D
    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  16. likasinnade var ordet, sa Bull! och ingen fattar ju varför det är så underbart att ha en massa härliga lästa och olästa bböcker omkring sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis många har ju slängt sina bokhyllor, obegripligt.

      Radera
  17. Om det inte vore så kul så skulle man nog inte fortsätta :-)

    SvaraRadera
  18. Bokbloggandet är riktigt roligt! Precis som du så blev det att man började blogga för att ha lite koll på vad man läste och för att få kontakt med likasinnande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har man taskig minne måste man ha något.

      Radera