söndag 21 februari 2016

En smakebit på søndag

Då var det redan söndag och jag fortsätter min jakt på dammråttor idag, inte jättekul men vad gör man. Sedan ska jag till syrran en sväng och lära henne hur man använder Lärplattan (Ipad).
Men innan dess en smakebit, idag var det svårt att välja, jag tar väl en ljudbok jag lyssnar på.
Ninja Timmy av Henrik Tamm. Smakebiten följer nedan och är hämtad ur e-boken, för på Storytel kan du växla mellan ljudbok och e-bok.
Vill ni ha mer smakebitar titta in här.
Om ni vill hjälpa mig jaga dammtussar kom hit.
I vilket fall som helst önskar jag er en trevlig lässöndag.

43 kommentarer :

  1. Det verkar vara en charmig bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Verkar som en härlig bok! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Låter som en härlig bok, måste introducera för barnen ( och mig själv ) tror jag. Tack för tipset. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns många bra barnböcker som vi vuxna kan "sno".

      Radera
  5. Vilken söt och charmig liten bok, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Minst sagt annorlunda :-)

    SvaraRadera
  7. Så sött! Tack för kul smakbit! :)

    SvaraRadera
  8. dammtussar har jag ett överflöd av egna. solen tittade fram en dag förra veckan och det var förödande. men - det är världsliga saker. tack för den trevliga smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan öppna tvärdrag och hoppas på att de ger sig iväg.

      Radera
  9. Låter småmysigt! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Skyddsjakt på dammråttor - ja det får man ha ibland ;) Kul smakbit! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy fanns många under sängen, tror dottern slarvar med dammsugningen.

      Radera
  11. Takk for smakebiten. Jeg har "hybelkaniner" sjøl, så jeg takker nei til jakten på dammtusser! God søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja och de förökar sig med dammtussarna.

      Radera
  12. Det låter som en charmig bok :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Låter som en trevlig och kul bok. :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis börjat men den låter bra i alla fall.

      Radera
  14. Vilken underbar bild! Tror du den skulle passa som högläsning för år 3?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återkommer när jag kommit in lite mer i boken.

      Radera
  15. Fantastisk illustrasjon - bøker kan også være en fryd for øyet:) Takk for smakebit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fastnar lätt för fina illustrationer.

      Radera
  16. For en herlig smakebit! Håper du klarer å redde det som reddes kan på datamaskinen din :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gick riktigt bra, den är rensad från viktiga saker och nu fungerar den till och med.

      Radera
  17. Så nydelig både cover og bilde. Dette så ut som en nusselig bok :-) Ha en riktig fin uke!

    SvaraRadera
  18. Dammtussar jagar jag alltför sällan. Den här boken hade vi som högläsningsbok då medan jag ännu fick läsa för sönerna.

    SvaraRadera