fredag 11 oktober 2013

Bokbloggsjerka 11 – 14 oktober

Fredag IGEN och dags för lite Bokbloggsjerka, vill man veta hur det går till ska man titta in hos Annika.
Frågan denna vecka lyder;
 
Finns det någon karaktär/ några karaktärer som du kan känna igen dig i? Vem/vilka i så fall och på vilket sätt?

Oj oj så svårt, det får nog bli en blandning av tre stycken.
Lite Alan Banks då jag liksom han gillar att sitta i min fåtölj och smutta på något att dricka, dock inte whiskey, utan vitt vin.
Precis som Lisbeth Salander är jag rätt duktig på datorer, ja ni behöver inte vara orolig, jag är ingen hacker. Men hyfsat bra på datorer och lärplattor.
Jag kan känna igen mig i vissa drag hos Annika Bengtzon, men någon karaktär som är på pricken lik mig finns nog inte.
Nej någon så vimsig glömsk, klumpig tant har jag inte stött på i någon bok, så det blir väl att skriva en egen bok. En deckare får det nog bli, som tar fast mördaren genom att trilla på hen.
Ha en trevlig fredag

15 kommentarer :

  1. Wow, Lisbeth Salander i kombo med Alan Banks kryddat med Annika Bengtzon. Svårslaget, måste jag säga :).

    SvaraRadera
  2. Å, så trevligt, jag ser fram emot din bok! Med Alan Salander som tant i huvudrollen. :)

    SvaraRadera
  3. Det finns inte speciellt gott om klumpiga, vimsiga tanter i litteraturen :)

    SvaraRadera
  4. Det är väl bra att man kan plocka lite av många ;)

    SvaraRadera
  5. Underbar blandning känner jag ;-)

    SvaraRadera
  6. Skulle gärna haft mer av Salander i mig.

    SvaraRadera
  7. Haha, den deckaren skulle jag gärna läsa :D

    SvaraRadera
  8. Ja men gud, Annika Bengtsson har jag också lite av!

    SvaraRadera
  9. Om det fanns en sådan deckartant skulle jag gärna läsa om henne ;)

    SvaraRadera
  10. Det sistnämnda låter ju nästan lite som Kaffe Med Rån, kolla in den, men jag har inte hunnit läsa den ännu :)

    SvaraRadera
  11. Lisbet ville jag oxå vara, men insåg mina begränsningar... Jag ser fram emot att läsa din bok, det låter som en karaktär jag nog skulle kunna identifiera mig med!

    SvaraRadera