tisdag 24 april 2018

Årets bok 2018 - läst eller inte?

1. Linda Bengtsdotter - Annabelle - Den vill jag läsa
2. Kjell Westö - Den svavelgula himlen - Den har jag ingen uppfattning om
3. Camilla Grebe - Husdjuret - Den ska jag absolut läsa då jag läst nr. 1
4 Nina Lykke - Nej och åter nej - Njaa vet ej om det är en bok för mig
 5. Affinity Konar - Mischling - Den har jag läst och det var knappt jag tog mig igenom boken, en besvikelse tyvärr.
 6. Ayobami Adebayo - Stanna hos mig - Denna bok är jag lite nyfiken på så varför inte.
7. Jenny Colgan - Den lilla bokhandeln runt hörnet - Den har jag läst, den var okej men inte lika bra som bageriböckerna.
8. Niklas Natt och Dag - 1793 - Denna var jag på väg att köpa på Bokmässan, men då norpade min dotter den istället. Ska läsas.
9. Karin Alfredsson - Skrik tyst så inte grannarna hör. Denna har jag läst, så himla bra, förstår verkligen att den är nominerad.
10.Miakel Niemi - Koka björn - För mig är titeln lite avskräckande, men jag läste hans Fallvatten och gillade den.
11.Malou von Sivers - Mitt hjärtas oro. Jag har sett några recensioner av denna och det har inte varit positiva.
12.A.J Finn - Kvinnan i fönstret. Psykologisk thriller låter som en Mia bok.
3 böcker av de nominerade lästa och 4 som jag vill läsa, inte dåligt.
Hur är det med er? Kopiera gärna listan 

7 kommentarer :

  1. Men för att rösta bör man väl ha läst alla - eller??? Jag har bara läst en enda av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker nog jag att man bör, vi får se hur många jag läser

      Radera
  2. Har inte läst en enda av böckerna, men två har jag här hemma. Gick faktiskt ut på Adlibris sida och klickade hem fem till igår :)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst 2 och är sugen på att läsa 1 :) Så vet vilken min röst faller på i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Jag ska försöka mig på att läsa samtliga. Just nu läser jag Mitt hjärtas oro och tycker hittills mycket om den. Har även läst Mischling, och håller med om att det var tung läsning, Bokhandeln ... som jag också håller med dig om, inte alls lika bra som bageriböckerna. Sedan har jag läste Annabelle och Skrik tyst, som är riktigt, riktigt bra. Den har fått min röst hittills.

    SvaraRadera