torsdag 26 april 2018

Helgfråga v. 17

Då var det ännu en torsdag och när ni läser detta sitter jag på Årsmöte för bostadsrättsföreningen där jag bor. Jag hoppas allt går smidigt och jag kan vara hemma relativt tidigt. Men hinner jag inte läsa era svar idag så gör jag det i helgen.
Vi bloggare är väl ganska kända för att köpa ganska mycket böcker, en del recensionsexemplar, men även en del inköpta. Jag har väldigt svårt för sådan bilder som ovan.
Är ni med i någon bokklubb och i så fall vilken?
Bonusfråga: Hur är det med reaskyltar på böcker. Lockas ni eller kan ni motstå?


14 kommentarer :

  1. Håller tummarna för att mötet snabbt är avklarat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa inte speciellt men vi gjorde bra ifrån oss, tror jag.

      Radera
  2. Jag tycker att det alltid finns böcker till extrapris ... Både hos nätbokhandlarna och i fysiska butiker.

    SvaraRadera
  3. Jag minns med vilken entusiasm mamma öppnade böckerna från Svalans bokklubb och också de där tjocka volymerna från Det Bästa med flera romaner hopklämda i en ... att dagens bokklubbar över huvud taget existerar förvånar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svalans bokklubb kommer jag ihåg och har nog böcker därifrån med.

      Radera
  4. Tidigare hade jag mycket svårt att motstå ett bra erbjudande på böcker, men efter att ha köpt mycket som det sen visat sig att jag egentligen aldrig blir sugen på att läsa är jag mkt restriktiv med inköp och numera lockar inte reor etc lika mycket. Men, det kan ju vara kul att kika så man inte missar ett riktigt fynd! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har just klickat hem lite böcker så jag kan nog inte motstå.

      Radera
  5. Låga priser lockar, tittar gör man ju, men köper väldigt sällan böcker längre. Frågan om bokklubbar fick mig att inse jag borde gå ur nuvarande, avbeställer ju alltid, dålig kund. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag avbeställer också ofta men ibland kan det komma något bra erbjudande.

      Radera
  6. Jag förknippar bokklubbar med min pappa mest faktiskt!

    SvaraRadera