tisdag 10 april 2018

Veckans utmaning: vad är sant och vad är det inte?

Kulturkollos utmaning denna vecka är; 

Veckans utmaning går ut på att berätta tre saker om sig själv, två ska vara sanna och en ska vara falsk. Sen får vi gissa loss i kommentarsfälten hos varandra och försöka hitta påhitten. Rätt svar kan sen presenteras i blogginlägget, kommentarerna eller hur man vill, men först på söndag så alla hinner med att skriva och gissa. 

1. När jag var 12 år var jag med i Upp till tretton och fick frågan: Vad panera är?
   Jag svarade rätt och vann tre LP-skivor.
2. Jag har serverat mat till vår nuvarande Kung Carl XVI Gustav, när han var här och besökte Formel 1 tävlingarna 1978.
3. Mitt bästa ämne i grundskolan var hör och häpna inte svenska, utan Religion och 
     Biologi.
Nå, vilket är inte sant, skriv i kommentarer.

10 kommentarer :

  1. svårt.... jag gissar att tvåan är falskt.

    SvaraRadera
  2. Det var sannerligen inte lätt. Jag gissar att du luras med nr 2.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Skrev ju fel först ... jag tror som Hannele och Robert att 2:an är falsk.

    SvaraRadera
  5. Trean är falsk. Tror jag. För du glömde väl inte ljuga?

    SvaraRadera
  6. Jag går mot strömmen och gissar på att 1an är falsk.

    SvaraRadera
  7. Hm, klurigt... Jag gissar att första påståendet är ljug och att du kanske fick en annan fråga i radio.

    SvaraRadera
  8. jag tror att alternativ 2 är falskt

    SvaraRadera
  9. Jag tror att 2:an är falsk. Jag vet inte hur gammal du är iofs, men tror ändå att du var på tok för ung för att servera mat till kungen 1978.

    SvaraRadera
  10. Jag tror 1;an. Jag tror du var med, men vann inte tre skivor. Kan ha fel.

    SvaraRadera