torsdag 5 april 2018

Helgfrågan v. 14

Jag håller just nu på att summera Påskläsutmaningen och då slår det mig, hur mycket en del hinner läsa.  Eftersom jag var magsjuk låg jag till sängs en dag och när jag pysslade med mat Påskdagen lyssnade jag på ljudbok. Jag läste och jag läste, ändå blev det bara 875 sidor, jag är alltså bland de sämsta. Nu har jag absolut inte gråtit över detta, det får mig mer att analysera.
Jag är en långsam läsare, speciellt om boken inte är hundra procent bra.
Vilken typ av läsare är du?
Bonusfråga:
Vad längtar du efter just nu?

18 kommentarer :

  1. Oj jag blev först i dag!!! Är inte den läsare jag en gång var. Det går långsammare nu. Exempelvis.

    SvaraRadera
  2. sällan jag har behov att läsa fort, men jag kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej varför ska man det om man inte vill

      Radera
  3. 875 sidor? Det skulle jag inte komma i närheten av. Oftast läser jag när jag gått och lagt mig, och då blir jag trött fort. Jag får nog försöka börja läsa på förmiddagarna. Jag arbetar eftermiddagar och kvällar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick kämpa lite men man var ju ledig.

      Radera
  4. 875 sidor var väl bra! Tror alla vi bloggare läser snabbt jämfört med många andra. Jag blir lite stressad när jag ser att några läst dubbelt så mycket som jag, men de kanske avsatte mer tid också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte jag var duktig men jag jobbade på torsdagen och hade folk på påskdagen.

      Radera
  5. 875 sidor är väldigt mycket ☺️ Genomsnittet läser inte ens så många sidor på ett år

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig fullständigt! Ibland tappar vi perspektiven...

      Radera
    2. Ja visst är det bra man har lite annat att syssla med.

      Radera
  6. Man ska nog inte jämföra sig med andra bokbloggare. När jag säger att jag läser fyra-åtta böcker per månad så storknar de flesta på jobbet. Och då har vi inte pratat sidor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vissa på mitt jobb öppnar inte ens en bok.

      Radera
  7. 875 sidor är jättemycket och bra! Och det var väl den mängd du läste till/under påskutmaningen, jättebra! Och du lyssnar ju också mycket på ljudböcker! Håller med de andra kommentarerna ovan.. Vi Vi tappar perspektiven ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser dock inte hela tiden vill göra lite annat också. Se serier och filmer.

      Radera
  8. Oj... 875 sidor under den tiden låter mycket tycker jag. Men beror väl lite på vad det handlar om för böcker kan jag tänka. :)

    SvaraRadera