söndag 15 april 2018

En smakebit på søndag

Nu är det redan söndag, fy vad fort helgen gått. Bloggen Betraktninger ~ tanker om bøker håller i en smakebit såå går in där och titta om ni vill veta hur det går till.
Denna vecka kommer min smakebit från denna bok;
Det handlar om tre kvinnor som på olika sätt haft bekymmer med sina män, värst har Miriam det för hennes man är en elak sexmissbrukare och mördare. Detta är tredje boken om kvinnorna jag hoppas på en bra upplösning.
Denna smakebit handlar om Vera vars man innan söp något fruktansvärt. Men tillsammans fick de ordning på Harri.
Vänner är verkligen bra att ha.

27 kommentarer :

  1. tack för trevlig smakbit, verkar vara en trevlig bok.

    SvaraRadera
  2. Tror jag känner igen författarnamnet. Det är kul att det börjar komma lite böcker om äldre människor, nu när man själv är det :)

    SvaraRadera
  3. vänner är väldigt viktigt här i världen. håller Monika om att det är trevligt med äldre människor i romaner och noveller. de är också månniskor och i regel bara äldre utanpå. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och speciellt lite mer roliga böcker.😀

      Radera
  4. Tack för smakbiten. Låter som en spännande blandning av genrer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det faktiskt, plus lite roligheter med.

      Radera
  5. Japp, det var ännu en bok jag inte tidigare kände till. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  6. Høres ut som lovende underholdning. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Det høres ut som "venninner i nød og død" er virkelig gode venner å ha! :-) Jeg har lest endel feelgood-krim, men jeg kan ikke lese for mye av det, da blir jeg litt lei :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  8. Kanske är det åter dags för mig att närma mig den här sortens berättelser. Jag är gammal, har humor och jag har avverkat fyra äkta män. Kanske borde jag skriva min egen bok? Tack för smakbiten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför inte, fyra män låter intressant.

      Radera
  9. Tack för smakbiten. Tror inte det är en bok för mig, men man vet ju aldrig! ;)

    SvaraRadera
  10. Den har jag läst och jag älskar hela den trilogin! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är bra men första boken är bäst.

      Radera
  11. Känner till författaren men har inte läst. Låter som en trevlig bok, bra att det kommer böcker om lite äldre personer ;)

    SvaraRadera