måndag 2 april 2018

Påskhelgen blev inte så bra

Påskhelgen började inte bra, natten mellan långfredag och påskafton fick jag skitont i magen, jag låg och lyssnade på Hellberg. Men inte ens hennes bok kunde ta bort det onda, till slut blev det till att krama Gustavsbergaren.
Så Påskafton blev det till att ligga till sängs och lyssna på Hellberg och läsa bok
Påskdagen var jag bättre så det blev påskbord då istället.
Med en enda dekoration.
Men säg den lycka som vara för evigt, nu skar jag av en bit på fingertoppen, när jag skulle strimla vitkål. Min son fick ta över i köket. Jösses vad det blödde, de ville att jag skulle åka in men no, no.
Tur jag gjort ris och räklådan innan.
Lyssnade klart på denna i alla fall.

14 kommentarer :

  1. Tråkigt att du mått så dåligt, men Toscana tur och retur är i alla fall en trevlig bok.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken jobbig påskhelg, nu får du krya på dig!!

    SvaraRadera
  3. Tur att det finns ljudböcker att trösta sig lite med!

    SvaraRadera
  4. Vad tråkigt att du blev sjuk! Och att du råkade kapa av lite av fingertoppen. Hoppas du mår bättre nu.

    SvaraRadera
  5. Vilken påskhelg..! Vår var väl inte heller som den brukar riktigt, men jag hann läsa mer än jag brukar i alla fall. Hoppas du mår bättre nu och att fingret läker fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas, inte kul att stötta till fingertoppen.

      Radera
  6. Oj vilken påskhelg. Hoppas du mår bättre nu och att den här veckan blir lite bättre.

    SvaraRadera