torsdag 22 juli 2021

Hett i hyllan #120

Torsdag och dags för lite bortglömda böcker igen. Jag hade igång min letto och herregud vad böcker det finns där. Så vi får nog hålla på länge med Hett i hyllan Bokföring enligt Monika.
Handling:

Fyra pojkar på en internatskola bildar ett hemligt sällskap i syfte att finna en mytomspunnen kungagrav.
En flicka har sedan hon var liten fått höra att om hon någonsin kysser sin sanna kärlek så kommer han eller hon att dö.

Deras öden kommer att beseglas på en övergiven kyrkogård en kylig vårnatt.

Mystisk, sällsam och vacker.
Maggie Stiefvaters nya fantastiska bokserie är äntligen här.
Jag har del 1 och 2 på letton men inte 3 och 4, så då känns det så där att börja läsa.

9 kommentarer :

  1. Ännu en författare som jag aldrig har hört talas om. Jag kan mycket väl tänka mig att jag hade slukat såna här böcker när jag växte upp. Jag antar att de läses av både yngre och äldre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantasyböcker för yngre och äldre, hon är nog mest känd på senare tid för Dödsritten.

      Radera
  2. Maggie Stiefvaters böcker är alltid jättebra! Fina karaktärer och lite speciell handling i Kretsen/The Raven Boys. :)

    SvaraRadera
  3. Jag läste den här för många år sen men fortsatte aldrig med serien.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst en bok av henne som jag gillade, trots att det kanske inte är "min" genre.

    SvaraRadera
  5. Känner igen författarnamnet men har inte läst något av hene.

    SvaraRadera
  6. Jag har bara läst Dödsritten av henne. Den var bra i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Dödsritten har jag ju blivit tipsad om men inte läst.

    SvaraRadera