tisdag 6 februari 2024

Tisdagstrion. Vecka 6: Böcker som utspelar sig i olika världsdelar (en världsdel i varje bok)

Tisdag och dags för lite trio igen. Ugglan & Boken har bestämt temat för veckan.
NORDAMERIKA
En flicka försvinner från ett köpcentrum i Kalifornien. Enormt spännande bok läs.
AFRIKA
Författarens första bok var superbra, men denna bok två är inte så dum den heller. Den utspelar sig i Kenya. Jag hoppas på en ny bok av författaren. 
ASIEN
Feelgoodserie om systrarna Niva, i denna bok följer vi Stella och omslaget avslöjar vad vi håller till.

15 kommentarer :

  1. Jag har bara läst Tyst savann i din trio och den blev jag nog lite besviken på.

    SvaraRadera
  2. inte läst dessa, Tokyo låter intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande stad min syster har varit där.

      Radera
  3. Har inte läst nmågon av de här. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon i din trio, men Musso har jag tänkt läsa. Tokyo - boken kände jag inte till men måste naturligtvis kolla upp

    SvaraRadera
  5. Tre nya böcker för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Tyst savann var jättebra. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  7. Nya titlar! Tack för tips! Maria Bokologen

    SvaraRadera
  8. Jag blev nyfiken på alla tre böcker du har med idag.

    SvaraRadera