söndag 18 februari 2024

Pascal Engman - Bestseller

Hur långt är en författare beredd att gå för att skriva en bästsäljare? 

Thrillerförfattaren Raymond Salinas hittas mördad en morgon utanför sitt hem. Han var på väg till bokmässan i Göteborg. Vanessa Frank inser tidigt att den avlidne hade djupgående kontakter inom flera kriminella nätverk, både i Sverige och utlandet. De utgjorde källor i hans researcharbete och poliserna förstår att flera kan ha haft intresse i att se författaren död.

Men Vanessa anar att mordmotivet döljer sig i Salinas kommande bokprojekt, där något ännu större ska avslöjas. För att hitta svaren måste hon följa i de fotspår som ledde författaren rakt in i döden. Hur långt är en författare beredd att gå för att skapa en bästsäljare?

Bestseller bjuder på Vanessa Franks mest komplicerade mordfall hittills. Det är en svindlande metaberättelse där Pascal Engman rör sig genom Stockholms gängkrig, den internationella kokainhandeln och den ökande förekomsten av korruption inom det svenska rättsväsendet. Hämtat från Bookmark förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Det är andra boken jag läser av Pascal men efter att jag läst första boken så visste jag att jag bara måste läsa denna. Den handlar dessutom om en författare vilket gör det extra spännande. Det är en deckare som är lite av en tegelsten.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Själva omslaget är okej men inte mer. Textstorleken är bra det är en inbunden bok.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Bra flyt och bra språk.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, absolut inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tycker verkligen om boken även om det kanske inte är en bladvändare för det gäller verkligen att man hänger med i svängarna.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Vanessa är huvudkaraktären och henne gillar jag skarpt, hon är tuff och smart.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Extremt bra beskrivningar man får bilder framför sig.

Vad var annorlunda med denna boken?


De vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja det vill jag verkligen. Han kommer med en ny bok i oktober.

Sammanfattning.


Det är ingen liten bok, den är på 543 sidor och när man läser så gäller det att hänga med i svängarna.
Så det är ingen direkt bladvändare, men det gör inget för det man läser är så bra. Den är välskriven och det ligger säkert mycket research bakom boken. Det känns så äkta och så verkligt att det nästan blir läskigt. Så vill ni läsa en bra deckare är det här mitt heta tips.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Vanessa Frank (del 6)
Antal sidor 543
Utgivningsdatum 2023-10-09
Förlag Bookmark Förlag
Dimensioner 32 x 201 x 126 mm
Vikt 745 g
SAB Hc.01
ISBN 9789189393929
Min bok är ett recensionsexemplar från Bookmark förlag 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar