tisdag 27 februari 2024

Tisdagstrion. Vecka 9: Trädgård, skog eller park i handling eller titel

Tisdag och dags för lite trio igen. Ugglan & Boken har bestämt temat för veckan.
Jag har läst en del böcker av denna författare, dock inte denna men den passade ju bra in på temat.
Denna ligger halvläst i bokhyllan, jag tyckte den var lite rörig, kanske ger jag den ett nytt försök
En flicka dyker upp från de djupa skogarna, vad har hänt, vem är flickan?
En superbra bok, läs.
BONUS
Detta var en riktigt rolig barnbok.

21 kommentarer :

  1. Pojken från skogen har jag läst. Tack för tips om de andra böckerna.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst annat av både Coben och Hannah, men den första boken där kände jag inte ens till.

    SvaraRadera
  3. Kul att du tog med en barnbok! Det är viktiga böcker!

    SvaraRadera
  4. Det är väl något med glömda och gömda och hemliga trädgårdar som talar till vår fantasi och våra känslor.

    SvaraRadera
  5. Kristin Hannah skulle jag vilja läsa något av, så kanske den här?

    SvaraRadera
  6. En flicka som heter Alice ÄLSKADE jag, men jag läste den på engelska och då heter den Wild och hade ett mer mystiskt och skoginspirerat omslag som passar mycket bättre än det svenska omslaget. Här ser det ut som vilket feelgoodroman som helst, vilket jag inte tycker att det är. Men bra är den :)

    SvaraRadera
  7. Tack för intressanta tips. Barnboken skall jag tipsa barnbarnet om till hennes små.

    SvaraRadera
  8. Jag har läst annat av Kristin Hannah, men inte just den där

    SvaraRadera
  9. Conlon MCKenna har jag läst, Coben har jag läst annat av,

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte mycket om Pojken från skogen.

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte mycket om Pojken från skogen.

    SvaraRadera
  12. Barnboken blir jag nyfiken på! Maria bokologen

    SvaraRadera