måndag 23 september 2019

Åsa Hellberg - Välkommen till Flanagans

Ny romanserie med drama, kärlek och intriger. På hotell Flanagans i London kan allt hända. Här möts 1960-talets jetset, aristokrater och affärsmän, och att inte få en inbjudan till Lindas Lansings mytomspunna fester är en katastrof. Men Linda är i grund och botten en främmande fågel i denna värld. Hon är från början en enkel flicka från Fjällbacka, och hennes intrigerande kusiner anser att hon borde sälja hotellet till dem och återvända till Sverige. Trots att många år har gått sedan Linda ärvde Flanagans är hon fortfarande inte accepterad, och nu tvingas hon än en gång kämpa mot sina fiender för att behålla faderns livsverk. Linda är beredd att strida för Flanagans, men undrar plötsligt om det är värt uppoffringarna. Är hon verkligen lycklig? Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag blev lovad att få den som e-bok men tyvärr kom det ingen bok, men tack och lov löste Storytel och Bonnier sin konflikt så då kunde jag lyssna på boken.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Snyggt omslag och uppläsare är Gunilla Leining.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och en superbra uppläsare.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Ja, ibland kan det vara svårt att hänga med i dåtid och nutid när man lyssnar på en bok, men det går alltid att backa några steg.

Vad gillade du med boken?


Jag tyckte den var helt okej men jag gillar Sonjaböckerna mer.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Jag kan inte påstå att jag fastnade för någon direkt och blev inte direkt förtjust i Linda.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Beskrivningarna var jättebra, fick bilder i huvudet.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Jag har ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag ska absolut läsa fortsättningen på serien och jag har nästan läst det mesta Åsa skrivit.

Sammanfattning.


Den här boken handlar om Linda som har ett hotell i London men även om intriger, svek och kärlek. En dåtids och en nutids historia som ibland kan bli lite rörigt när man lyssnar på boken. Men boken är underhållande och smått spännande och jag ser framemot fortsättningen. 

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 3
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (198.4 MB)
Språk Svenska
Inläsare Gunilla Leining
Utgivningsdatum 2019-09-04
Förlag Bonnier Audio
ISBN 9789178273287
Jag lyssnade på min ljudbok genom Storytel.
Köp boken på Bokus eller Adlbris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar