torsdag 12 september 2019

Helgfrågan v. 37

Jag tycker det på sista tiden har blivit allt fler författare som skriver ihop.
Mons Kallentoft är ett exempel och han har jobbat med olika. Hjorth och Rosenfeldt är ett annat exempel.
Det verkar vanligare för deckarförfattare än andra.

Varför tror du författare väljer att skriva ihop?

Nu ska jag avslöja en hemlighet (förutom den ni kan läsa på Instagram) jag har börjat på Viktväktarna, för att hålla lite koll på vad jag äter. 
Jag gör det för att belastningen på mitt knä ska bli mindre för jag tror inte jag kommer bli sulfidsmal igen.
Bonusfråga: Vad sitter du inne på för hemlighet, som du vill dela med dig?
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

15 kommentarer :

  1. Lycka till med Viktväktarna, det kan gå riktigt bra! Jag använde deras app förra året och gick ner 15 kilo. Väldigt nöjd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det går bra, då blir belastningen mindre på mitt artosknä.

      Radera
  2. Selma Lagerlöf och Sophie Elkan samarbetade, men det pratades inte så mycket om det då... man kan ibland upptäcka det i deras texter. Hoppas det går bra med Viktväktarna, bra att ha koll på sitt ätande.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med viktväktarna, testat det en gång för länge sen.

    SvaraRadera
  4. berätta gärna hur det går med viktväkteriet. mitt svar: https://mrscalloway.blogspot.com/2019/09/helgfragan-v-37.html

    SvaraRadera
  5. Ack ja, det är lätt att lägga på sig. Det vet jag så väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det räcker jag tittar på en chokladkaka så

      Radera
  6. Jag tror att det är kreativt och roligt att skriva tillsammans!

    SvaraRadera
  7. Jag har Viktväktat i omgångar, och nu när jag gjort det senast känner jag skillnad i kroppen. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Nja... men jag tycker nog att facklitteratur också ofta har s.k. "medförfattare". Läst många bra sådana. Har aldrig behövt tänka på vikt, ganska skönt, alltid hållit samma (undervikt enligt BMI, men tycker det är ett missvisande sätt att mäta). Huvudsaken är väl att man får näring och energi så det räcker till. ;) Hursomhelst: Lycka till med Viktväkteriet, hoppas du når dina mål! :)

    SvaraRadera