måndag 9 september 2019

Julia Quinn - En annorlunda allians

Daphne Bridgerton är både smart och vacker - ändå blir hon bara uppvaktad av män hon inte vill ha. Men när broderns bästa vän, Simon Basset, kommer till London förändras allt. Tillsammans kommer de på en elegant plan - en fejkad förlovning dem emellan kan göra rätt typ av friare intresserade av Daphne, och hålla alla äktenskapstokiga societetsmödrar borta från Simon.
Men mitt i alla baler, promenader och båtturer, är det svårt att hålla reda på vad som är en bluff och inte. Och att hålla sina egna känslor i schack, visar det sig. Hämtat från Bokus

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag  har sett boken skymta på bilder på Instagram och undrat vad det var för något så jag började lyssna på den.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Layouten säger historisk roman och så var fallet. Uppläsare Mirja Turestedt

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Det var lättläst även om de försökte göra språket mer som på 1800-talet. Uppläsningen var jättebra, förutom när hon skrek till ibland, höll på att skrämma slag på mig.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag kan ärligt säga att jag trodde jag fått min beskärda del av Barbara Cartland och den typen av romantik. Men tydligen inte, för jag fann det här mycket underhållande.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Ja, sexscenerna hoppade jag över, det blev lite för mycket.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Ja, men typiskt 1800-tal mannen dominant och kvinnan underlägsen även om Daphne Bridgerton hade lite mer go i sig.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Det var riktigt bra speciellt kläderna, men det kanske berodde på att de tog av sig titt som tätt.😁

Vad var annorlunda med denna boken?


Romance 💕💕

Vad kunde gjort boken bättre?


Nej, jag vet inte.
Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, jag tror faktiskt jag vill det. Bridgerton är 8 syskon alla namn efter de första bokstäverna i alfabetet. I denna bok hörde man talas om Anthony, Bea... och Collins och nästa bok ska handla om den äldsta storebrodern.  

Sammanfattning.


När jag var yngre läste jag mycket Barbara Cartland och det påminner lite om detta.
Och det är väldigt underhållande, jag fastnade från första stund. Så vill ni ha en skön stund med lite romantik sätt på denna ljudbok, för den är ruskigt bra uppläst av Mirja med. Dröm bort en stund.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Ljudbok
Filformat Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (225.4 MB)
Språk Svenska
Serie Familjen Bridgerton (del 1)
Inläsare Mirja Turestedt
Utgivningsdatum 2019-08-19
Förlag Bonnier Audio
Översättare Anna Thuresson
ISBN 9789178273027
Jag lyssnade på min bok genom Storytel
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar