fredag 27 september 2019

Erika Rockborn - Livmodermakt

Martin, en lyckligt gift läkare strax över fyrtio, vill inget hellre än att bli pappa. Men hans hustru, hårt styrd av sin dominanta mamma, är mer inriktad på sin karriär. Martin känner sig maktlös. Frustrerad över sin tillvaro övertalas Martin att gå en kurs i krokiteckning. Och plötsligt är Martins annars så förutsägbara tillvaro totalt upp och nedvänd. Om barnlängtan ur ett manligt perspektiv. Hämtat från Hoi förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick en förfrågan av författaren och båda böckerna, både del 1 Livmodermakt och del 2 Modermakt.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Silhuettomslag vilket är ganska snyggt.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?


Jag gillade det mesta med boken.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Martin gillar jag jättemycket, värre är det med hans fru och svärmodern.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

De är riktigt bra, speciellt hur personerna känner sig.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på, jo, om den var Inbunden. Fick hämta de starkaste läsglasögonen.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja gärna och det ska jag, för Modermakt väntar på mig.

Sammanfattning.


Jag tycker boken är väldigt välskriven och lite speciellt att en kvinna skriver om en man och hans känslor. Det är ett bra driv i boken och jag tycker om många personer i berättelsen. Det var en hel del reaktioner från mig under läsningen, saker jag INTE ville skulle hända och tvärtom. Jag har nog bara en sak att tillägga: Läs boken.

Vad ger du boken för betyg?



BETYG 5
Format Pocket
Språk Svenska
Serie Modertrilogin (del 1)
Antal sidor 283
Utgivningsdatum 2019-09-15
Förlag Hoi Förlag AB
Dimensioner 180 x 110 x 30 mm
Vikt 207 g
SAB Hc
ISBN 9789176972076
Tack till Erika och Hoi förlag för rec.ex
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar