söndag 9 augusti 2015

En smakebit på søndag

Då var smakebiten tillbaka så trevligt och snart kanske alla semesterslumrande bokbloggare vaknar till liv.
Jag hoppas alla haft en fin semester och fått mycket läst, hur jag har haft det kan ni läsa längre ner.
Nu till boken jag läser det är en svensk debutant som heter Rebecka Edgren Aldén hon har skrivit denna bok.
Jag har precis börjat men Nora huvudpersonen har överlevt och kommit igen efter ett fall från sjunde våningen. Nu är hon ute och föreläser, hon har man och två barn, men det är nog dottern som oroar henne lite.
Ha nu en bra söndag. Fler smakebitar.

34 kommentarer :

  1. Inte illa att klara ett fall från sjunde våningen. Låter spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det måste vara ett under, speciellt med 21 brutna ben.

      Radera
  2. Jag blir orolig att dottern ska råka illa ut. Gillar inte böcker där barn plågas. Men den kanske inte alls handlar om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej barn och djur får inte plågas i böcker det gillar jag inte heller.

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Tänk vad många böcker det finns som man inte känner till... Är den bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har precis börjat men den har potential fast huvudpersonen njaa.

      Radera
  4. Okänd bok för mig, men den verkar ha börjat bra! Sjunde våningen? Överlever man verkligen sånt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det låter osannolikt, det är rätt högt. Då får man nog ha änglavakt.

      Radera
  5. Okänd bok för mig men tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Jag hade inte kikat närmare på denna, men får nog ta och göra det. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Den boken ska jag läsa inom kort. Hoppas den är bra. Tack för smakbiten och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  8. låter ominöst... tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! :)
    Trevligt att smakbit-utmaningen är igång igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra, ordningen återställd

      Radera
  10. Den här boken blev jag nyfiken på :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de där med synder är lite spännande

      Radera
  11. Den åttonde dödssynden är jag riktigt nyfiken på! Får nog ta och skriva upp den på läslistan. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar inte vara jättemånga som läser den.

      Radera
  12. Lite läskigt men jag är klart nyfiken, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bokbloggare är nog lite nyfikna av oss

      Radera
  13. Sån där smakbit som man får lite ont i magen av...

    SvaraRadera
  14. Det blir väl snart höst så då passar lite spännande läsning tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja krypa ner i fåtöljen med tända ljus..MYS

      Radera
  15. Tack för smakbiten!
    Hoppas du mår bättre nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, jo men det går sakta men säkert framåt.

      Radera