söndag 19 juni 2022

En smakebit på søndag

Då har vi lite smakebitar på gång och som vanligt Betraktninger som håller i detta.
Jag läser Emmas affär av Tessa Dare som är en romancebok i bästa Barbar Cartland anda. Men ibland kan man blir sugen på något sådant, jag försöker också läsa Liv Strömqvist seriebok Inne i spegelsalen men nej, där går det inte så bra.
📚📚📚
Emma är sömmerska och när hon ska lämna en tillbaka en klänning så träffar hon på hertigen av Ashbury. Hertigen kommer fram till att Emma skulle bli en perfekt hustru och föda hans barn så han ger henne ett affärsförslag. På ren trots säger hon att hon har en katt vilket hon inte har, så när hon flyttar in till hertigen tar hon  med sig en hemlös katt hon kallar Byxben.
Här följer smakebiten
Havsöring låter inte fel.
Ha en skön söndag

12 kommentarer :

  1. Jag hade väl inte blivit så glad om katten hade stulit min havsöring 😬

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, verkligen inte, sin mat vill man ha ifred.

      Radera
  2. jag hade blivit jättearg på den ohyfsade katten. och Emma. hon verkar väldigt omogen. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon gjorde det för att reta honom, men mina katter gjorde aldrig så.

      Radera
  3. Jag läser gärna romance och är nyfiken på Tessa Dares böcker, hon är ju en storsäljande författare.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten! Har inte läst något av författaren.

    SvaraRadera
  5. Ja det var ju en snabbt avklarad middag kan man säga. :)

    SvaraRadera
  6. Känner inte till boken, tack för smakbiten!

    Svårt att kommentera, fungerar som anonym men inte med namn etcetera, gör nytt försök, hoppas det går.
    Bokdamen
    https://bokdamenblog.wordpress.com

    SvaraRadera