tisdag 14 juni 2022

Kajsa Lind - Hej Sommaren!

Titta fjäril, plaska poolen, mumsa jordgubbe.

Vad mer kan du göra på sommaren?

En pekbok med somriga saker att upptäcka för de yngsta, som uppmuntrar till läsning och aktivitet. Hämtat från Idus förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick syn på den i ett nyhetsmejl från Idus förlag. Barnbok för 0-3 år.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jag älskar omslaget och även de fina innerflikarna med blommor.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej

Vad gillade du med boken?

Så söt liten bok, den skulle passa mitt yngsta barnbarn bra.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Jag tror hon skrivit en om hösten med.

Sammanfattning.


En helt underbar liten bok om sommaren och de saker ett litet barn kan tänka sig upptäcka. Helt ljuvliga illustrationer till boken.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Inbunden
Språk Svenska
Läsålder 0-3 år
Antal sidor 32
Utgivningsdatum 2022-05-11
Förlag Idus Förlag
Illustratör/Fotograf Kajsa Lind
Dimensioner 180 x 175 x 8 mm
Vikt 172 g
SAB Hcf
ISBN 9789176343357
Min bok var ett recensionsexemplar från Idus förlag 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar