måndag 6 juni 2022

Bokträff Jönköping 4-5 juni

Det började med att jag var barnvakt på fredagen till denna lilla gullunge.
Här gosar han ner sig i mormors soffa.
Han somnade i princip på sin tallrik när vi åt. Så jag fick bära upp honom, och ganska snabbt efter sov jag med. Nu vaknade han av och till hela natten. Han hade en egen sänghalva men gissa var han låg på morgonen.
Så packade jag inför bokträffen, bussarna passade inget vidare så jag fick ta bilen.
Jag hade besvärats med huvudvärk hela dagen så jag tog det lugnt på hotellrummet innan kvällsträffen.
Jag beställde en annan rätt men eftersom jag är laktosintolerant(blivit det på gamla dar) så blev det Caesarsallad. Den var inte god alls, totalt smaklös och inte har jag morot och tomat på min c-sallad. Dessutom ska dressingen innehålla sardeller men det hade de nog missat. Krutonger gick ej att tugga på, jag sa givetvis till och fick rabatt.
Efterrätten hade de lyckats bättre med. 
Så jag var lite småhungrig när frukosten serverades men givetvis fanns det ej någon god laktosfri fil (suck)
Här har vi Eleonore Holmgren som pratar om sin bok Sista sommaren, den är så bra. Hon berättade också att det kommer en fortsättning.
Anna Larsson berättade om sin romance bok Medan världen ser på.
Callum berättade om sina två böcker samt avslöjade att han kommer ut med en julroman.
Här ser ni alla tre författarna med sina böcker.
Jenny Schyttberg är PR-konsult(heter det så) och här visar hon upp högen hon gjort PR för på sista tiden. Det var väldigt intressant. 
Detta låg på vår plats när vi kom på söndagens bokträff. Wow alltså.
Jag köpte dessa två böcker, eftersom jag läst Sista sommaren köpte jag inte den.
Så fint skrev Callum.
I bokbytet blev det två böcker, Appleby Farm eftersom jag läst den tidigare och Tara Westover eftersom jag hört så mycket om boken.
Väl hemma var det bara att gå vidare till min kompis för lite 6 juni firande bland annat.
Och eftersom jag bara ätit frukost så var jag rätt hungrig.
Men att sätta i sig massa mat utan att ätit något emellan var nog inte bra, fick grymt ont i magen. Sen var jag supertrött med.
Det blev en intensiv helg så idag är jag;
Trött*5

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar