söndag 11 december 2022

Callum Bloodworth - Julakuten för ensamma hjärtan

Elsa och Sophia har fått den galna och härliga idén att skapa ett julfirande på hjul. Ett julfirande för alla som är ensamma eller ledsna. Men Sophia måste plötsligt åka och ta hand om sin mamma, och Elsa står ensam precis när projektet ska dra igång. Hon som inte riktigt känner sig som eldsjälen i detta. Kommer hennes besök att bli uppskattade eller kommer alla bara att tycka att hon är en galning med skåpbil som tränger sig på när de är som mest sårbara?

Som om inte det vore nog måste hon dessutom jonglera en surmulen tonåring, en översocial granndam och en misstänksam äldre herre som verkar arg på precis allt och alla. Och en tomte som skulle kunna ha dejtingpotential men som hon faktiskt inte vet hur han ser ut under masken. Hämtat från Bazar förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag ska erkänna jag fastnade för det vackra omlsaget och jag gillar feelgood så varför inte.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Omslaget är underbart.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej, det var det inte.

Vad gillade du med boken?


Jag tycker den var lättläst och underhållande.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, jag hoppade inte över något.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Elsa var den karaktär man följde mest och fick mer inblick i.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning.

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, varför inte.

Sammanfattning.


Jag var lite sent ute med att läsa denna boken, så jag hann läsa massa lovord överallt om boken. Det var nog inte så bra, för jag hade alldeles för höga förväntningar på den. Jag tycker Callums bok är välskriven och genomtänkt men inte så rolig som jag trodde den skulle vara utan mer sorglig. Men helt klart läsvärd och en fin julroman.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 3
Format Inbunden
Språk Svenska
Antal sidor 300
Utgivningsdatum 2022-10-18
Förlag Bazar Förlag
Medarbetare Sundberg, Maria (form)
Dimensioner 194 x 134 x 28 mm
Vikt 349 g
SAB Hc
ISBN 9789180065016
Min bok är ett recensionsexemplar från Bazar förlag 💛💚💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar