tisdag 28 februari 2023

Maria Isabel Sanchez Vegara - David Bowie

En del människor har levt liv som lämnat stora avtryck på eftervärlden – det kan exempelvis vara designers, konstnärer, musiker, forskare, människorättsaktivister, författare eller äventyrare. De har blivit berömda för sina fantastiska bedrifter, men allt började med att de var barn som hade stora drömmar.

David Bowie siktade tidigt mot stjärnorna. Redan som liten var han en naturbegåvning på att sjunga och dansa. Det speciella med David var att han under hela sin karriär alltid tänkte i nya banor, och som vuxen blev han en av de mest hyllade artisterna någonsin med sina fantasifulla shower, sin utstrålning och de fantastiska scenkläderna. Det här är den inspirerande berättelsen om en av musikhistoriens allra starkast lysande stjärnor. Hämtat från Bookmark förlag

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag fick en förfrågan via bokförlaget på mejlen och tyckte det lät intressant.
Detta är en serie som heter Små människor, stora drömmar.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Layouten är supersnygg.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej då.

Vad gillade du med boken?


Jag gillar denna serie och tycker böckerna är så fina.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej.


Vad kunde gjort boken bättre?


Ingen aning

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, gärna.

Sammanfattning.


Jag har växt upp med David Bowies musik även om han inte var min idol precis.
Hur det gick till när han fick ett brunt och ett blått öga visste jag inte, jag minns mest att han var konstigt målad med en blixt. Men i denna bok får man verkligen veta det mesta. En trevlig serie verkligen.

Vad ger du boken för betyg?


BETYG 4
Format Kartonnage
Språk Svenska
Serie Små människor, stora drömmar
Läsålder 3-6 år
Utgivningsdatum 2022-10-04
Förlag Bookmark Förlag
Översättare Elsie Formgren, Sten Sundström
Dimensioner 247 x 203 x 10 mm
Vikt 348 g
SAB uIjz Bowie, David
ISBN 9789189585454
Min bok är ett recensionsexemplar från Bookmark förlag. 🧡💚🧡

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar