söndag 26 februari 2023

En smakebit på søndag

Då var det söndag och jag tänkte bege mig på en liten shoppingtur in till granncityn.
Det är snart mars och jag har julvaxduk i köket, det går ju inte.
Igår var jag på långlördag på biblioteket, det var Agneta Arnesson Westerdahl som pratade om sina böcker "Vikingaserien"
Det består av fyra böcker (den fjärde kommer i april) och sen kommer det en femte också.
Mer om henne och böckerna här Agnetas hemsida
Men det var mycket intressant att lyssna på Agneta.
Här kommer en smakebit;

– Det var havshundar, säger han när han vänder tillbaka till Saga och Rhani. De hade rövat kvinnor och barn på Irland och hade brått till Brännö. Men det har gungat bra för dem.
Rhani nickar och vrider styråran, så de viker av åt västsydväst. Efter Hirtshals, i lä av land och strandskogen, avtar vinden.

14 kommentarer :

  1. Kände inte till den serien, men det låter inte som något för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får vara ganska intresserad av historia för att gilla boken.

      Radera
  2. har läst en annan historisk roman av den här författaren. tyckte mycket om den. tack för smakebiten

    SvaraRadera

  3. verkar vara kul serie, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Det var en serie jag inte kände till tidigare. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände till den men blev mer sugen efter gårddagen

      Radera
  5. jag har kikat på dessa böcker med ett getöga ibland men inte tagit mig an dem trots att jag gillar historiska romaner. Kanske ska jag ge dem en chans. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  6. Inte läst men låter intressant.Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Intresseväckande titel om inte annat :D

    SvaraRadera
  8. Okända böcker för mig med men Leining är ju en bra uppläsare!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Den borde jag kolla upp.

    SvaraRadera