tisdag 7 februari 2023

Tisdagstrion. Vecka 6: Författare eller handling från tysktalande land (t ex Tyskland, Schweiz eller Österrike)

Nele Neuhaus är en tysk deckarförfattare och jag har läst Snövit ska dö, bara det att det är del 4. Men de andra finns ej översatta och så bra på tyska är jag inte.
Ingrid Noll är en tysk författare och jag vill påstå att boken är ganska känd.
Hon skriver med humor och intelligens och denna är så himla bra.
Sanatoreit utspelar sig i Schweiziska alperna och är en halv läskig bok. Nu har jag tyvärr inte läst klart boken men det ämnar jag göra inom kort. För jag vill gärna ha uppföljaren som heter;
Jag hoppas verkligen jag får tillfälle att läsa den, den utspelar sig däremot i England

11 kommentarer :

  1. Sanatoriet har jag läst men inte de andra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. Sanatoriet är jag väldigt nyfiken på 🙂

    SvaraRadera
  3. Snövit ska dö fick jag från förlaget, men läste aldrig. Övriga har jag sett, men inte läst.

    SvaraRadera
  4. Noll har jag oläst i hyllan, osäker vilken bok det är.

    SvaraRadera
  5. har läst Ingrid Noll. Snövit ska dö känner jag igen men har inte läst

    SvaraRadera
  6. En "speciell" titel på den första boken :)

    SvaraRadera
  7. Snövit ska dö blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  8. Tuppen är död känner jag igen, men jag har inte läst den. Vore kanske något när jag längtar efter en underhållande deckare.

    SvaraRadera
  9. Sanatoriet minns jag att jag var nyfiken på, men sen har jag helt glömt bort den. Bra med en påminnelse!

    SvaraRadera
  10. Är det bara en "halv läskig bok", då vill jag ju bara läsa den till hälften ju, den helläskiga hälften. ;)

    SvaraRadera