tisdag 28 februari 2023

Tisdagstrion. Vecka 9: Någon/flera av de sju dödssynderna i handling, titel eller på omslag (högmod, girighet, vällust, avund, frosseri, vrede eller lättja)

En seriebok om de sju dödssynderna med väldigt häftiga bilder. Får nog läsa om den snart.
Denna bok handlar om en pojke som blir väldigt arg och då växer de en bubbla på hans huvud. 
Så här börjar beskrivningen på Storytel: Joakim Kunzelmann är fast i en hektisk tillvaro av frosseri, lögner och självförakt, och är skuldsatt upp över öronen.
Man får inte vara äckelmagad om man ska lyssna på boken.

16 kommentarer :

  1. Jag har inte läst någon av dem, men jag har minsann en annan bok av Vallgren i hyllan. Oläst, så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vallgren skriver lite udda men intressant.

      Radera
  2. Serieböckerna vore nog kul att läsa.

    SvaraRadera
  3. Jag kunde inte på rak arm hitta någon bok om frosseri bland mina böcker.

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon i din trio. Vallgren låter intressant

    SvaraRadera
  5. Kunzelmann och Kunzelmann har jag läst och jag tyckte att den var bra, men frosseriet minns jag inte alls. Så konstigt är egentligen inte det. Minnet alltså. Som ett såll känns det ibland.

    SvaraRadera
  6. Carl-Johan Vallgren var det länge sedan jag läste - hans bok blir jag sugen på!

    SvaraRadera
  7. Så kul med tre, för mig, helt okända böcker. Den här utmaningen var svår och det ledde nog till att svaren skiljer sig ganska mycket.

    SvaraRadera
  8. Kunzelmann & Kunzelmann har jag ju läst, men jag minns faktiskt inte alls vad den handlade om... Gillar Vallgren, så förmodligen gillade jag Kunzelmann också!

    SvaraRadera