måndag 10 juli 2023

Anna Alemo - När kaoset flyttar in

Frida och Mårtens förhållande blomstrar. Alla missförstånd mellan dem är undanröjda, lägenhetsrenoveringen är klar och planeringen inför det stundande bröllopet är i full gång. Livet är helt enkelt perfekt!

Fram tills Mårtens mamma kommer hem från Spanien och flyttar in hos paret. Och i nästa stund bestämmer sig även Fridas mamma för att bosätta sig hos dem. Med ens går dagarna åt till att medla mellan mammorna och avstyra deras försök att kapa bröllopsplaneringen. Till råga på allt ger sig Fridas mamma ut på sociala medier och hennes inlägg är allt annat än kyska.

När Frida även får problem med den irriterande professorn på jobbet riskerar hon att fullständigt koka över. Vart tog hennes perfekta liv vägen?

När kaoset flyttar in är den tredje och avslutande delen i lundaförfattaren Anna Alemos trilogi om Frida och Mårten – en humoristisk, varm och romantisk feelgoodserie i bästa Bridget Jones-anda! Hämtat från Historiska media

Hur valde du ut denna bok/ljudbok? Vad är det för slags bok/genre/typ? 

Jag har läst del 1 och 2 i serien. En feelgood av den roligare sorten, risk finns för fniss.

Hur är själva layouten? Textstorlek? Omslag? Bilder? Uppläsare?


Jag tycker den visar vad boken innehåller i alla fall litegrann.

Hur var språket? Lättläst, målande m.m Uppläsningen? 


Lättläst och bra driv.

Var det något du inte förstod eller tyckte var svårt? 


Nej.

Vad gillade du med boken?


Jag tycker verkligen om serien och läste att det var den sista i serien, men nej, detta kan inte vara sant.

Vad var mindre bra? Var det några ställen som var tråkiga? Hoppade du över några ställen? 


Nej, det finns inga tråkiga ställen.

Hur är karaktärerna? Vilka är huvudfigurerna? Har du någon favorit bland dem?


Frida måste vara världens mest tålmodiga människa om ni läser boken förstår ni. Men jag har fastnat väldigt mycket för henne och hennes Mårten.

Hur var beskrivningarna i boken? Miljön och personerna m.m

Bra beskrivningar och jag fick inre bilder.

Vad var annorlunda med denna boken?


Det vet jag inte.

Vad kunde gjort boken bättre?


Inget jag kan komma på 

Skulle du vilja läsa mer av författaren?


Ja, jag tycker verkligen Anna skriver bra och ofta roligt.

Sammanfattning.


Detta är en helt underbar feelgood och den tredje i serien om Frida och Mårten. Jag tycker verkligen om att läsa hur det går för paret och i denna boken kommer deras 

mammor på besök. Fridas mamma har även med sig "lille Lennart" som "sällskap". Det blir en hel del fniss under tiden man läser och det där med auberginen kände jag inte alls till.
Det skrivs också att det är sista delen men nej, det får det absolut inte vara, för jag vill fortsätta läsa om dem.

Vad ger du boken för betyg?

BETYG 5
Format Inbunden
Språk Svenska
Serie Frida och Mårten (del 3)
Antal sidor 304
Utgivningsdatum 2023-05-15
Förlag Historiska Media
Dimensioner 218 x 144 x 24 mm
Vikt 460 g
SAB Hc
ISBN 9789177899969
Min bok är ett recensionsexemplar från Historiska media. 💛🧡💛

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar