tisdag 4 juli 2023

v. 27. Tisdagstrion: Svenska deckarfavoriter

Jag kom hem från jobbet för en timme sedan och ser till min fasa att jag schemalagt fel tisdagstrio. Ni måste trott att jag smuttat på fredagsvinet eller något?
 Ugglan & Boken vill denna vecka vi ska namnge Svenska deckarfavoriter
Viveca Sten är en favorit speciellt hennes Åre serie.
Pascal vill jag gärna läsa fler böcker av, tyckte X var riktigt bra.
Syd och även Nord tyckte jag var ypperliga deckare, så bra, läs.
Jag skulle lätt kunna räkna upp 3 till.

14 kommentarer :

  1. har nog inte läst dessa, https://hannelesbibliotek.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Syd och nord vill jag läsa!

    SvaraRadera
  3. har inte läst något av Viveca Steen men känner väl igen hennes namn. Pascal Engman har jag haft på läslistan sedan länge. Ekstedt & Sääf känner jag inte till

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dina, men jag läser sällan deckare nu för tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är olika vilken genre man gillar.

      Radera
  5. Jag har bara läst en enda Viveca Sten och det är den första i Sandhamnsserien. Det ska bli fler, tänkte jag. Någon gång.

    SvaraRadera
  6. Visst var X av Pascal Engman bra. Bestseller känner jag inte alls till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var så bra att jag inte vill den skulle ta slut.

      Radera
  7. Har läst två böcker av Pascal Engman och båda var så bra. Syd och Nord är jag jättesugen på. Funderar på att lyssna på dem.

    SvaraRadera
  8. Jag gav upp Nord, inte min sorts bok. Jag har några böcker olästa i hyllan av Pascal Engman. Vill läsa Viveca Stens serie.

    SvaraRadera