fredag 27 januari 2017

Bokbloggsjerka 27 januari – 30 januari

Välkommen tillbaka Annika verkligen trevligt. Denna veckas fråga lyder;

Om du skulle tvingas välja mellan en hög med böcker av för dig okända författare, eller en med dina favoriter, vilken hög skulle du välja och varför?
Jag väljer högen med okända författare av den enkla anledningen att jag kanske då hittar en ny favorit.
Vi har en bokcirkel på skolan där alla köper en bok och sedan cirkulerar allas böcker, på så vis får man läsa böcker man själv aldrig valt.
Ha en skön helg.

38 kommentarer :

  1. Roligt att jerkan är tillbaka!
    Men behåll gärna din helgfråga också för det är så roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Madde, jag får fundera på det, kanske blir det för mycket.

      Radera
  2. Vad modigt!! :) Jag är ju inte så ombytlig av mig.. Jaa jag vill också ha kvar din helgfråga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte modig i vanliga fall. Va kul att ni vill ha den kvar, tack

      Radera
  3. Ja , det är ju ett sätt att se på saken. Jag funderade lite ur olika synvinklar..

    SvaraRadera
  4. Jo, i bokcirkeln gillar jag det här med nya böcker. Men annars gillar jag favoriter också :-)

    SvaraRadera
  5. Alltid spännande om man hittar någon ny favorit.

    SvaraRadera
  6. Det är alltid kul om man hittar nya favoriter men jag hade nog ändå kört på det trygga och hemtama. Det är så härligt när någon favoritförfattare kommer med en ny bok...

    SvaraRadera
  7. det får bli favoriterna. i bokcirkeln väljer vi både favoriter och okända. du kan gott fortsätta med helgfrågan också

    SvaraRadera
  8. Jag valde samma alternativ, det är alltid kul att prova på något nytt.

    SvaraRadera
  9. Modigt val, men jag valde favoriterna.

    SvaraRadera
  10. Alltid spännande att få upptäcka nya favoriter bland det tidigare okända. :)

    SvaraRadera
  11. Jag vill ju gärna ha lite av allt ;) fortsätt gärna med Helgfrågan :)

    SvaraRadera
  12. Kul cirkelidé! Jag valde favoriterna, hur skulle jag kunna motstå dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det kan man inte heller helt omöjligt, men lite nytt är kul

      Radera
  13. Jag tänkte som du :)

    SvaraRadera
  14. Ja, det är klart. Mitt val gör att jag kan missa nya godbitar.

    SvaraRadera
  15. Hoppas också att du behåller helgfrågan, tycker du har haft så intressanta frågor. Det okända lockar även mig men jag kunde inte välja så gjorde ett eget alternativ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag kör ett tag till med Helgfrågan så får vi se.

      Radera
  16. Den högen valde jag med, det kändes mer spännande helt enkelt :)

    SvaraRadera
  17. Låter som ett roligt upplägg på bokcirkeln :)

    SvaraRadera