torsdag 6 augusti 2015

Augusti-enkät

Jag blev taggad av mest Lenas godsaker att göra denna augusti-enkät. Är alltid lite roligt att svara på bokliga frågor. Här kommer frågorna och mina svar:

1. De flesta är överens om att sommaren 2015 inte varit någon höjdare vädermässigt, hittills. En del läser mycket när det regnar, andra sitter mest och trånar efter den där solstolen som inte går att använda. Hur har din lässommar varit?

Bra för jag har varit sjuk så böckerna har verkligen betytt mycket för mig.

2. Nämn tre böcker som du måste läsa i augusti(gamla eller nya)?

Camilla Davidsson - Pensionatet vid väldens ände
Elly Griffiths - De öde fälten
Rebecka Edgren Aldén - Den åttonde dödsynden

3. Vilka böcker som kommer i augusti längtar du mest efter?

4. Kräftor eller surströmming. I augusti är det premiär för dessa "delikatesser". Vilken väljer du helst?

INGET
5. Vilken är den bästa bok du läst i sommar?

Agatha Christie - Badortsmysteriet och Döden vid Nilen

6. Finns det någon för dig ny författare som du är sugen på att läsa i höst?

Nej inte vad jag kan komma på

7. För många är ju också augusti förknippat med skolstarten. Har du något starkt läsminne från skolåren?

Ja, när jag började skolan hade jag en gul klänning med vita prickar, håret uppsatt i hästsvans med rosett och vita fina skor. 

8. Semestern är ju kanske slut snart, men hur gör du för att hålla liv i sommarkänslan lite till?

Jag kämpar med att bli kry först och främst.

9. Anta att det börja komma en hel del höstböcker hem till dig, men du är ju inte färdig med de böcker du hade planerat att läsa i sommar ännu. Samtidigt vill du kasta dig över nyheterna. Hur prioriterar du?

Nej här har inte kommit massa höstböcker än, jag prioriterar rec.ex först.(utom dem jag får som e-böcker för de glömmer jag av. Sorry.

10. Till sist, vilken är höstens allra mest efterlängtade måste-läsa-direkt-bok för dig?
Den verkar så sjukt spännande.
Jag taggar ALLA som inte gjort denna enkät, det är en order.

8 kommentarer :