söndag 2 augusti 2015

Sjukhusbesök är trevligt, speciellt när de kommer med böcker

Jag fick besök av min bror hans fru igår och de hade med sig en bok, Anna Janssons feel-good bok.
Den har jag inte läst, senare kom min syster hon hade med sig schampoo och balsam, hon hade ringt innan och frågat. På sjukhus har de bara schampoo och skulle jag inte ha balsam i håret så är det KATASTROF.
Spänningsutmaning och Läsplan för Augusti får vänta tills jag kommer hem, det är svårt att göra från Ipaden. Men jag lär väl bli sjukskriven en vecka eller något, jag vet inte riktigt. Då har jag bestämt att försöka ta de lugnt. Stärkande promenader och mycket vila. Och läsa böcker.
Jag läser Camilla Davidssons bok just nu, men har ibland svårt att koncentrera mig.
De springar in och ut ofta i rummet, både med mat och annat. Halv sex blir man väckt och det första de gör är att ta prover, ganska taskigt sätt att vakna till.
Men annars är de helt underbara, vilket tålamod. 

14 kommentarer :

  1. Klok bror och svägerska du har.

    SvaraRadera
  2. Vad snällt att hon kom med en bok! Det är så himla långtråkigt att ligga på sjukhus och då är böcker verkligen guld värt. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast i början var jag för sjuk så då blev det ljudbok men nu har jag läst lite

      Radera
  3. Alltid roligt att få böcker man inte läst, men inte roligt att ligga på sjukhus. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Benita, ja den var i mjuka pärmar så lätt att hålla

      Radera
  4. Det var väl gulligt att de kom med en bok som du kan läsa för att få tiden att gå där på sjukhuset. För det skall gudarna veta att det är långtråkigt att ligga där. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast det har gått rätt bra, de är så snälla

      Radera
  5. Bra att ha något att läsa, det är ju det bästa tidsfördrivet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lite tv med och kolla lite på bloggar

      Radera
  6. Hoppas allt blir bra, om inte genast så åtminstone snart!

    SvaraRadera
  7. Fy, vilken eländig sommar du haft och inte har den direkt blivit bättre! Hoppas verkligen att vården har koll på din hälsa nu och att de inte släpper iväg dig för tidigt. Du måste verkligen må pyton! Och med en sådan dos antibiotika är ditt immunförsvar svagt när du ska träffa alla goa ungar igen, tänk på det - när det väl är dags! Hoppas att läkaren vet vad du jobbar med, så att du får en rejäl sjukskrivning och kan vila upp dig efter att du fått komma hem. Men, som sagt, de får inte släppa iväg dig för tidigt heller!
    Jag tycker verkligen synd om dig och håller tummarna för att du snart mår bättre! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anni ja det har varit tufft men imorgon ska jag få svar på vad det är.

      Radera