söndag 23 augusti 2015

Martina Montelius - Oscar Levertins vänner

Borde kulturtanterna knarka mer? Det tycker Boel Märgåker, själv kulturtant tillika manisk bokälskare. Hela sitt liv har hon burit på en uppdämd vrede. Nu är hon 62 år, känslomässigt isolerad och förmodligen olyckligt kär i sin psykolog. På en litteraturkryssning bestämmer sig Boel för att kasta alla hämningar över bord. Bort med moralen - det är dags för brunstkarneval! Något måste fan hända nu, kanske måste någon dö. Varför ska en tänkande kvinna kröna sin livsgärning med att vara fogligare än hon behöver? Oscar Levertins vänner är en högst osedlig erotisk thriller, eller lika gärna en universell berättelse om skuld, nåd och längtan efter närhet. Hämtat från Bokus

Efter 3 timmar gav jag upp, det var verkligen ingen bok för mig. För det första staplar författaren "svåra ord" på varandra, det är inte det att jag inte förstår, men det känns främmande för mig att använda i dagligt tal. Däremot när det kommer till könsord då får man använda det fulaste ordet på en manslem som finns. Författaren själv läser upp boken och jag kan inte riktigt med hennes sätt att frossa i de sexuella partier, nej, det blir för pinsamt bara.  BETYG 1-
Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (98.1 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Martina Montelius
Utg.datum: 2015-05-14
Förlag: Storyside
ISBN: 9789176132906
Köp boken på Bokus eller Adlibris eller Cdon

6 kommentarer :

  1. Jag lyssnade på hela och gillade den i början men fick mot slutet nog av alla könsord. Det blev för mycket faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, tyckte hon gottade sig i det, hihi.

      Radera
  2. Hahaha, det låter verkligen inte som en bok för mig heller, tack för varningen!

    SvaraRadera
  3. Eh, det är nog ingen bok för mig heller. Jag hoppas främlingsleguanen är bättre för jag har föreslagit den till bokcirkeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste en novell av författaren som jag tyckte var riktigt bra.

      Radera