fredag 24 februari 2017

Bokbloggsjerka

Då var fredagen här och dags för lite jerka, vill ni veta hur det går till får ni titta in hos Annika .
Jag bloggar nu från plattan med en ny app så om det ser konstigt ut så vet ni varför.

Veckans fråga: Jag kan inte gå in på en bokhandel utan att köpa böcker som jag känner ett absolut tvång att äga just där och då. Jag utgår ifrån att alla känner igen sig (eller har jag fel?), var tror du att detta tvång/denna impuls bottnar i?

En anledning är att jag gillar att läsa så klart men att köpa på sig mer än man hinner läsa, låter väl som något man ska söka för.
För egen del tror jag det är lite tröst. Jag kan ta ett exempel.
På onsdag ska jag till Linköping och göra en ny muskelbiopsi och jag har sådan läkarskräck så jag kanske inte ens vågar åka. Men om jag mot förmodan skulle klara det, belönar jag mig med en ny bok. Och efter de läkarbesök jag redan gjort så.....har bokhögen växt.
Om ändå läkarna kunde se ut som mannen ovan då hade jag varit knockad ändå.
Det är en himla bra tv-serie förresten, Chicago med.
Ha en bra helg.
Jag hade problem med bilderna i nya plattan de visades inte, hoppas det inte blev dubbelt nu. 

28 kommentarer :

  1. Jag använder böcker som tröst också. Näst efter familjen är det bästa medicinen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med och så kan man komma till en annan värld ett tag.

      Radera
  2. Svar
    1. Tack ja klarar jag det på tisdag blir det en bok till.

      Radera
  3. Tröstläsa låter dessutom nyttigare än att tröstäta. Helt ok last :)

    SvaraRadera
  4. Bättre för midjemåttet att belöna sig med en bok istället för med choklad ;)
    (Fast jag älskar ju choklad...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa choklad är jag inte förtjust i men chips.

      Radera
  5. Som tröst funkar de definitivt. Och som belöning. Och som... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe,ja vad ska man annars köpa, kläder som inte passar.

      Radera
  6. Böcker som tröst är en väldigt nyttig last. Ibland unnar jag mig böcker som belöning med eller för att fira att jag gjort något riktigt bra.

    SvaraRadera
  7. Det låter som en bra belöning tycker jag!

    SvaraRadera
  8. lockande belöning! lycka till hos doktorn!

    SvaraRadera
  9. Bra tröst och belöning! Och hälsobefrämjande, vill i a f jag tro!

    SvaraRadera
  10. Böcker är den perfekta trösten och bästa belöningen.

    SvaraRadera
  11. Var inne på samma spår. :)

    SvaraRadera
  12. Jag belönar inte mig själv med böcker, jag köper ändå :)

    SvaraRadera
  13. Tröstshoppat en bok eller två har jag med gjort. :)

    SvaraRadera
  14. Böcker hjälper för mycket! Håller tummarna för onsdagen.

    SvaraRadera
  15. En bok är ju en perfekt belöning!

    SvaraRadera