fredag 20 september 2013

Bokbloggsjerka 20 – 23 september

Fredag och helgen innan Bokmässan och även denna vecka har Annika en fråga till oss.

Läser du helst standalones eller bokserier?

SVAR: BÅDE OCH.
En serie jag gillar mycket är Hammarbyserien av Carin Gerhardsen, varje bok är lika bra.
Böckerna om Bricken tycker jag om, man har fått följa henne sedan liten och vi är nu uppe i bok 4 och sekelskiftet i Sverige.
Jag har börjat på en ny serie som heter Lasarettet, recension kommer snart, några sidor kvar.
Men jag läser inte bara serie, gillar även biografier och andra skildringar.
Trevlig fredag..

13 kommentarer :

  1. Samma här! Gillar både och :) Huruvida det är en serie eller stand alone är långt ifrån det viktigaste med en bok.

    SvaraRadera
  2. Lasarettet har jag aldrig hört om, det låter inte som en deckare.. eller?

    Håller med om att blandat är bäst!

    SvaraRadera
  3. Gillar också både och :) Det viktigaste är att läsningen är bra, sen kvittar det oftast för mig om det är serie eller inte

    SvaraRadera
  4. Det finns så många bra serier som jag så gärna vill läsa att man snart drunkar bland dem... men å andra sidan vill man ju ha många böcker om det rör sig om en riktigt bra serie!

    SvaraRadera
  5. Tycker också om båda delarna, men på sista tiden har det blivit väldigt mycket bokserieläsande för min del!

    SvaraRadera
  6. En bra bok är ju en bra bok, alldeles oavsett om den ingår i en serie eller är fristående. Och vad skönt att man inte måste välja :)

    SvaraRadera
  7. Aha, den boken har jag varit lite nyfiken på men visste inte att det var början på en serie!

    SvaraRadera
  8. När man läser deckare är de flesta en del i en serie medans biografier, romaner, ya oftast är stand alones och läser man flera genrer så får man ta del av båda :)

    SvaraRadera
  9. Gillar också både ock, men just nu föredrar jag fristående av någon anledning :)

    SvaraRadera
  10. Tack för att du påminde mig om böckerna om Bricken. Har funderat länge på att läsa dessa, men om och om igen har de fallit i glömska.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar med både och. Ibland är det skönt med en bok där man får reda på slutet, ibland vill man bara veta mer!

    Har inte orkat läsa Gerhardsens senaste, kände polisernas privatliv blev lite väl tjatigt, konstigt nog.

    SvaraRadera
  12. Jag gillar serier, gärna långa, företrädesvis deckare, men kan tänka mig att blanda upp med standalones...

    SvaraRadera