måndag 9 september 2013

Tematrio - Tunnisar

Tema trio, som vanligt håller Lyran i taktpinnen och denna vecka ska det handla om tunnisar.
Berätta om tre minnesvärda tunnisar (kortromaner, långnoveller c:a 50-150 sidor)!
Denna bok är en fin liten berättelse, Rogers dotter dör plötsligt och han och hans fru flyttar till svärsonen för att hjälpa till med barnen. En och annan tår blev det men även en varm känsla i hjärtat. 127 sidor.
Anders Paulrud sista bok, då han har cancer och skriver in i det sista, trots svåra smärtor. 131 sidor.
Denna kommer jag ihåg för att många bloggare skrev att den var så bra och jag fattade inget. Själv tyckte jag inte alls om boken, men så är det ibland vi tycker olika. Tur det för annars hade det bara funnits en typ av böcker. 107 sidor.

8 kommentarer :

  1. Skrev upp All my friends are superheroes som oläst, men tänkbar, på min lista. Kanske jag inte borde ha gjort... Känns mindre så efter att ha läst ditt inlägg :)

    SvaraRadera
  2. Fjärilen i min hjärna är å andra sidan en fantastisk bok - som jag hade glömt att jag läst. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  3. Känner inte till någon i din trio.

    SvaraRadera
  4. Tre spännande tips! Kaufman har jag hört talas om men ännu inte läst och de andra böckerna är helt nya för mig. Måste säga att jag gillar titeln Att rosta bröd!

    SvaraRadera
  5. Tre spännande tips! Kaufman har jag hört talas om men ännu inte läst och de andra böckerna är helt nya för mig. Måste säga att jag gillar titeln Att rosta bröd!

    SvaraRadera
  6. Jag älskade Kaufman! Rostbrödet lät också intressant.

    SvaraRadera
  7. Intressanta tips! Hört talas om böckerna, men inte läst någon ännu. Rostabröd titeln är jag lite nyfiken på. :)

    SvaraRadera
  8. Fjärilen i min hjärna läste jag tidigare i år och tyckte rätt bra om.

    Tror att Kaufmans bok skulle vara något för mig. Synd att du inte gillade den.

    SvaraRadera